Dagje niks - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Dagje niks - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Dagje niks

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

11 December 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen was het de bedoeling dat we een 3 eilanden tripje zouden maken maaaaaaaaaaaaaaaaar helaas de zon heeft ons een paar uurtjes in de steek gelaten.Toen we wakker werden geregende het heel hard en we dachten nog dat is het lang verwachte tropische regenbuitje maar helaas. Het begon steeds weer opnieuw. Na het ontbijt zag het er nog steeds niet veel beter uit al was het toen een gewoon klein buitje. Een 3 eilanden tripje heeft dan geen zin want het water is niet helder om te kunnen snorkelen en de grot kun je waarschijnlijk niet in. Dus uitgesteld tot morgen als het beter weer is. We zijn lekker langs het strand gaan wandelen op verkenningstocht lang de resorts aan de noord kant van Koh Gnai. Alleen het resort waar we gisteren via de tracking waren geweest kun je bereiken door over te steken. De rest kan alleen door langs het strand te wandelen. Als de resorts ophouden begint het national park en dat is ondoordringbaar. Bij het laatste resort werden we uitgenodigd om boven te gaan kijken bij het zwembad ivm het mooie uitzicht. En dat was echt prachtig. We werden met een golfkarretje omhoog gebracht en konden heerlijk genieten. Het is hier ook al veel te rustig op dit resort. Wij hebben heerlijk wat gedronken boven en van het uitzicht genoten. We zaten zo hoog dat er ook allerlei vogels te zien waren. Oa twee Beo's en een Zeearend. Prachtig. Toen we terug wilden lopen werden we uitgenodigd om van de speciale aanbieding gebruik te maken. 6000 THB (150 euro)voor 3 nachten met ontbijt en diner. Dat is echt een prachtige aanbieding maar helaas zijn wij al geboekt voor 3 nachten in Villa Gnai. We wilden terug wandelen maar dat ging nog niet zo simpel. Het was nl vloed en over het strand konden we niet meer lopen. Dus maar een kruip en sluip route tussen de struiken door Haha. Bij ons huisje was nog geen stroom. De stroom is er van 12 tot 2 uur en dan van 17.00 tot 6 uur als je geluk hebt. Daar moet je dan wel ff rekening mee houden als je bv je haar wilt fohnen,iets wilt opladen of met licht een boek wilt lezen. Maar dat mag de pret niet drukken. 's Middags nog even geprobeerd te snorkelen voor ons resort maar het water was niet helder genoeg. We hopen dat we morgen weer lekker kunnen snorkelen. Vandaag hebben we vooral gewandeld, gelezen en gepuzzeld en dat was ook heerlijk.
Groetje van ons.

• 11 December 2010 - 13:44

Zondagstraat:

Hallo lieverds, Nog een weekje dan zijn jullie gelukkig weer dichterbij. Geniet nog maar van de laatste dagen van zon en de warmte . De ergste kou is hier nu weg en ook de sneeuw.Wees maar voorzichtig met jullie sluipen kruip routes. Liefs en dikke knuffel en tot gauw.

• 11 December 2010 - 14:46

Tamara:

Hoi hoi,
    Nog lekker een weekje genieten. Ik zou het met maar met volle teugen doen! Wat een reis hebben jullie gemaakt! Super om dat allemaal te lezen.
    Groetjes.