vier eilanden tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu vier eilanden tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

vier eilanden tocht

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

12 December 2010 | Thailand, Bangkok

De weersvoorspellingen van waarbenjij.nu komen weer niet uit. Het wolkje bevatte vandaag veel regen. Het regende vanochtend al toen we opstonden. Om 9 uur ontbeten en wat spullen bij elkaar gepakt om het tripje naar vier eilanden te maken. Gelukkig begon de zon een beetje te schijnen toen we om half elf op de longtailboot stapten. Het werd een dagje van hoe jump ik van de ene boot naar de andere op volle zee. Na een paar honderd meter gevaren te hebben met de longtail. moesten we overstappen naar een iets grotere boot voor ons uitstapje. Er kwam nog een grotere boot aan ons vast liggen waar we in eerste instantie op moesten overstappen. Maar de bemanning had de plannen gewijzigd en de grootste moest terug naar Koh Lanta als ferry en de kleine ging verder als ferry en rondvaart boot. Alle mensen weer heen en weer met of zonder bagage.
Toen iedereen eenmaal op de goede boot zat op naar Koh Muk en de Emerald Cave. De zee werd steeds ruiger en de wolken steeds donkerder. Bij Koh muk moesten er weer een aantal af en we bleven met 10 over op de boot. De Cave was nu geen optie want de zee was te ruw. Op naar koh Kradan om te snorkelen en te lunchen. Aan het snorkelen zijn we niet begonnen want door de ruwe zee was het water erg troebel en wij hadden per slot van rekening hier al een aantal malen bij goed weer genoten van het koraal en de vissen. De lunch was overigens weer voortreffelijk(o,o hoe moeten we zo ook afvallen), jammer genoeg door de regen moesten we aan boord lunchen ipv van op het strand. Na een uur weer terug naar de cave, maar de zee was er niet rustiger opgeworden en we schommelden aardig in de boot. Bij de ingang van de cave bleek het tij te hoog en de golven te ruw. (De emerald Cave is een grot naar een binnen zee. Om hier te komen moet je een stukje door een grot zwemmen. Door het tij en de golven was het gevaar te groot dat er iemand tegen de rotsen zou klappen). De tocht verder voortgezet naar Koh Cheuk waar we in op een plek in de luwte konden snorkelen. Wel aardig maar door het ontbreken van de zon is het koraal dan allemaal ff grijs. De vissen waren natuurlijk wel mooi. Inmiddels kwam de zon er weer aardig door en zijn we weer via Koh Ma (zonder stop)naar Koh Gnai gevaren om nog te snorkelen. Dit was van korte duur want er kwam weer een grote boot langs en de stoelendans van passagiers kon weer beginnen. Ineens zatten we van de tien man nog aleen op de boot met een 6 tal nieuwe gasten voor Koh Gnai. Even later voeren we weer naar het gedeelte van Koh Gnai waar we wedereom moesten overstappen naar een longtailboot die ons weer naar het resort bracht. Al met al kunnen we op open zee nu goed overstappen van de ene boot naar de andere en op het strand uit de longtailboots springen met rugtas op de rug en slippers in de hand. Het zonnetje scheen nog matig en we heben deze enkele straaltjes nog meegenomen tijdens het lezen en puzzelen. Hopelijk hebben de komende dagen wat meer zonuren want dan lijken de stranden hier nog veel witter en zijn wij nog veel vrolijker.
groetjes van ons

• 12 December 2010 - 19:31

Maureen:

xxxxxxxxxx

• 13 December 2010 - 07:35

Joran & Eva:

Zo alles eens bijgelezen! Super leuk wat jullie nog meemaken.

Wij willen jullie nog heeeeeel veel plezier wensen op jullie laatste daagjes en dan....

Welkom terug in Nederland!!

Liefs ons

• 13 December 2010 - 12:22

Jan Brunekreef:

Lieve luitjes, geniet nog ff van de laatste mooie en warme dagen. Alvast een voorspoedige en aangename terugreis naar ons koude landje gewenst. Zal zeker weer wennen worden.
    Liefs Thea & Jan

• 13 December 2010 - 13:18

Tim Brunekreef:

Hoi Marjo en Dick,

Vanaf deze kant wens ik jullie alvast een hele fijne en voorspoedige terugreis. Geniet nog ff van de laatste dagen!!

Liefs Tim