Fietsen 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Fietsen 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Fietsen 2 in Bangkok

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

17 December 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen om 8 uur ontbeten en daarna naar "The Royal Prinses Hotel" om ons te melden voor de fietstocht van 9 uur met Co van Kessel. In totaal wordt er een afstand van 100 km afgelegd maar daarvan wordt er 40 km gefietst in en om Bangkok. We wilden nog ff een sportief einde aan onze vakantie maken. En anders werd het ook maar een beetje rondhangen in Bangkok zonder een eigen plekje. We fietsen met 5 personen (Jan, Teun en Marielle)en een gids.We krijgen allemaal een spiksplinternieuwe mountainbike. Eerst door allerlei smalle straatjes in Bangkok. Soms had je het gevoel dat je bij de mensen binnen fietste. Daarna met de trein een aantal km maken. Met fiets en al dus de trein in. En ja hoor dat ging weer op zijn Thais met vertraging en ontzettend langzaam. Daarna hebben we een tijdje over allerlei smalle betonweggetjes langs het water gefietst. Je kon daarbij niet echt van de omgeving genieten want je moest goed opletten dat je op het pad bleef. Lekker gelunched. Dat hadden we intussen wel verdiend. En daarna weer verder op de smalle betonpaadjes. Om half 3 gaan we met fiets en al de Longtailboot op. Prachtig door een soort Venetie Bangkok. Om half 4 is het over met de pret. Voor onze neus valt een kindje in het water. We zien de handjes nog twee keer boven komen en daarna is het kindje weg. Verdronken voor onze neus. Er stonden mensen aan de kant en die deden niets. Wij zaten in de boot en waren er te ver vanaf om wat te kunnen doen. Wat voel je je dan verschrikkelijk machteloos. Terwijl ik dit zit te typen moet ik er alweer van huilen. Wat een verschrikking op de laatste dag. We zijn er allemaal helemaal kapot van en zien maar steeds die kleine handjes boven het water uit komen. Dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. Onze vaartocht was nog niet voorbij maar we hebben er niet meer van kunnen genieten. Daarna nog verder door Bangkok gefietst en een stuk met de Skytrain . Met fiets en al de roltrap op of af. De trein in en uit gelukkig leidde dat wel wat af. We zijn samen maar even naar de Starbucks gegaan om ff bij te komen. Om 18.00 uur was de trip voorbij. We hebben nog ff na zitten kletsen en zijn daarna naar ons hotel gegaan om ons te douchen en om te kleden. Nu gaan we zo nog even wat eten en dan worden we om 2200 uur opgepikt om naar het vliegveld te gaan. We vliegen vannacht om kwart voor 1(Dus op 18 dec). Er is 6 uur tijdverschil en uiteindelijk zitten we lang in het vliegtuig maar komen om 5 voor 11 op schiphol aan (Met een tussenstop Londen). We hopen dat de meiden ons daar staan op te wachten met warme jassen. Maar die trekken we pas aan als we hun lekker hebben geknuffeld.
Heel veel liefs van Dick en Marjo. We hopen iedereen weer snel in levende lijve te zien.

• 17 December 2010 - 15:57

Joroliev :

Psow wat een traumatische ervaring op jullie laatste dag. Wat een einde van oh zo geweldige reis die jullie gemaakt hebben..
    Goed weet zeker dat jullie bij elkaar goede steun hebben en dat er in Nederland heel veel dierbaren zijn die jullie met open armen ontvangen. Ik hoop voor jullie dat het vliegtuig landen kan, jullie vlogen toch op Londen ??? Want er staat nog heel wat sneeuw op het programma dit weekend...

Groetjes,
    Roel & Lis

• 17 December 2010 - 16:01

Carolien En Albert:

Een hele goede reis toegewenst en een hartelijk welkom thuis!

• 17 December 2010 - 17:07

Yvonne:

Wat verschrikkelijk! Wat een naar einde van jullie geweldige tijd aan die kant van de wereld. Dat vergeet je niet meer.. heel erg.

Ik wens jullie een goede reis en hopelijk hebben jullie meiden niet alleen een warme jas, maar ook sneeuwschoenen mee!

Tot mails.

Liefs Yvonne (en ook groetjes van Olaf)

• 17 December 2010 - 18:52

Norma:

Wat een verschrikkelijke afsluiting...
    Moet je met dit beeld voor ogen het vliegtuig in.
    Goede reis terug en tot gauw!

Liefs Norma

• 18 December 2010 - 01:38

Norma:

Pfff wat een verschrikkelijk einde van jullie geweldige reis!!! Ben er iets wat stil van en ik lees het alleen maar. hoe verschrikkelijk dat je dit voor je ogen ziet gebeuren!!! Gelukkig dat jullie met veel liefde en warmet ontvangen worden straks door jullie dierbaren!!! heb met veel plezier al jullie reis verhalen gelezen!!!!
    wil jullie een heeeeel welkom thuis wensen. Als jullie helemaal weer thuis zijn, alle mensen ontvangen hebben en de foto's hebben laten zien kom ik graag keertje bij jullie langs!!

heel veel liefs en een ontzettend dikke knuffel!!! norma de wijn