De laatste Etappe - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu De laatste Etappe - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

De laatste Etappe

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

20 December 2010 | Nederland, Apeldoorn

Giseravond nog een gezellige avond gehad op de Stena Holandica. Lekker gegeten en lekker geslapen (de deining voelde je best wel) in een prachtige hut. Ik geloof dat we een van de beste badkamers hadden die we de gehele vier maanden gezien hebben. Vanmorgen om 7 uur ontbeten op de boot. Om 8 uur konden we van de boot om aan de laatste etappe te beginnen. Met de NS naar huis. De reis duurde al met al een uur of vier maar we hebben weinig buiten op het perron op een trein moeten wachten. In totaal iets van 5 minuten in Amersfoort. In alle andere gevallen stond er een trein waar we direct in konden springen om op die manier niet veel last van de kou te hebben. Eerst van Hoek van Holland naar Rotterdam centraal. Daarna in een trein die naar Leeuwarden zou gaan maar de machinist deelde in Utrecht mee dat deze trein niet verder ging. Snel het perron overgestoken en in een trein gesprongen die of naar Leeuwarden of Groningen of Enschede zou gaan. Deze vertok een half uurtje later en vlak voor Amersfoort melde de machinist opgelucht dat hij wist waar de trein heen zou gaan, Groningen. Dus uitgestapt en het perron weer overgestoken waar de trein naar Oberhausen 5 minuten later arriveerde. Op naar de voor ons laatste halte Apeldoorn. Al met al een voorspoedige langzame rit die ons bracht naar de plek waar we wilden. De meiden hebben ons opgepikt van het Station en we hebben heerlijk geknuffeld met hen en met nino natuurlijk alle drie waren ze erg blij met onze thuis komst. We kunnen erg trots zijn op de meiden want alles was keurig verzorgd. De kerstboom staat en het huis is in kerstsfeer. Ook hebben ze geweldige leuke dingen met een aantal foto's gedaan. We kunnnen nu in posterformaat op onze slaapkamer genieten van een prachtige herinnering aan deze reis. Nu, 48 uur later dan gepland, zijn we thuis en genieten we van ons gezin.
groetjes van een heel blij en gelukkig stel die hebben genoten tot het laatste moment. Wat een mooi gezicht vanuit de trein die door een prachtig wit Nederland rijd.

Ps bedankt voor het meelezen en alle leuke berichtjes terug tijdens onze reis. We hebben er enorm van genoten.
We gaan nu gauw sparen voor de volgende reis want jullie begrijpen dat we nu een beetje verslaafd zijn. Er is zoveel moois te zien in deze wereld en reken erop dat wij nog regelmatig mooie verhalen gaan vertellen. En als we straks oud en grijs zijn en niet meer kunnen reizen gaan we nagenieten met al die mooie filmpjes en foto's.

• 20 December 2010 - 18:57

Teunie:

hoi Marjo en Dick, Welkom thuis!! Fijn dat jullie weer gearriveerd zijn. Nu kun je je winterkleren weer tevoorschijn halen! Ik neem snel contact op.
    liefs Teunie

• 20 December 2010 - 19:11

George En Reina:

nou buurtjes welkom thuis en we spreken elkaar.

groetjes,

George en Reina en kids

• 20 December 2010 - 20:14

Roel En Lisette:

Kijk jullie reis is in stijl afgesloten. Nog een cruise en treinreis van 4 uur er tegenaan plakken. Dat treinen langzaam rijden en vertraging hebben zijn we na Thailand wel gewend geraakt. Goed dat jullie nu thuis zijn. Hopenlijk hebben jullie nog een paar vrije dagen. Want wij hadden een dag of 5 nodig voordat we weer helemaal leefde volgens de Nederlandse klok/tijd. Geniet van het gezin en family dezer dagen!
    Groetjes from Eindhoven 't Glazen huis

• 20 December 2010 - 20:32

Adrie En Gré Van Kampen:

Welkom thuis,
    Brrrr... koud he?
    Nog ff dan mogen wij!
    Zien/spreken we elkaar nog voordien?

• 21 December 2010 - 10:40

MLi:

Welkom thuis in Apeldoorn
    Laat alles bezinken en..... GENIET!

• 26 December 2010 - 23:25

Hatice Akdogan:

hoi marjon en dick leuk dat julli weer gezond terug zijn van julli wereld reiz
    jammer dat de kinderen uitelkaar zijn,
    wij willen ons bedanken voor de leuke tijd dat wij samen haden,wij zullen julli en stef niet vergeten.
    Wij wensen julli heel veel geluk en gezondheid voor 2011 veel liefs H en M