Gelukkig we kunnen naar huis. - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Gelukkig we kunnen naar huis. - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Gelukkig we kunnen naar huis.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

19 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

Lieve allemaal we lijken er nu toch echt aan te komen hoor. Gisteren was echt een vreselijke klote(sorry voor het woord)dag. We zijn om 7 uur gaan slapen na onze vermoeiende reis en alle stres en gezoek op Heatrow konden we de ogen niet langer open houden. Om 10 uur waren we weer wakker. Dick kookte letterlijk en figuurlijk van de stres. We zijn maar opgestaan om nog even aan de bar wat te gaan drinken. Daar zaten nog veel meer van de gestrande mensen. Iedereen vroeg zich af hoelang we daar zouden moeten blijven en of we de kerst nog met onze geliefden zouden kunnen meemaken. Er zijn ook mensen met kleine kinderen bij. Ook hier zijn mensen die de koffers kwijt zijn en als daar alle kerst inkopen voor je zoontje van 1 en je dochtertje van 5 bijzitten wat moet je ze dan vertellen als sainta claus dit jaar geen kadootjes kan komen brengen. Al met al mogen wij dus nog niet mopperen. Om 12 uur gaan we maar weer slapen en maken een mooie ruk tot 5 uur. Ff tv gekeken, koffie gedronken en daarna ons opgefrist voor het ontbijt. Dat was natuurlijk zo klaar want we hebben nl niks.Geen tandenborstel, tandpasta, scheerapparaat enz. Gewoon niks. De koffer hoeven we ook niet meer strak in te pakken want die hebben we tenslotte ook niet meer. Om 7 uur zitten we aan het ontbijt en om 8 uur zitten we in de taxi op weg naar het vliegveld. In de hoop dat we erin mogen om in ieder geval nog een keer naar de koffers te zoeken. Gelukkig dat lukt. De mensen zijn vandaag allemaal behulpzaam en allemaal even vriendelijk. Dat scheelt en houdt de moed erin. De koffers helaas niet gevonden. Wel een formulier ingevuld dat ze vermist zijn. Als ze terug komen moeten ze ongeveer over 3 dagen op schiphol liggen om daarna thuis gebracht te worden. Nog net voor kerst dus. Duimen maar. Het heeft geen zin om te proberen onze geannuleerde vlucht om te boeken want zoals het er nu uitziet wordt er voorlopig nog niet gevlogen. Het is een ongelofelijke chaos van mensen en koffers op de vluchthaven en hier en daar zitten mensen te huilen. Wij besluiten eieren voor ons geld te kiezen en pakken de metro op weg naar de trein. We willen met de ferry proberen naar Nederland te komen. De reis met de metro verloopt voorspoedig maar als we een treinkaartje willen kopen wordt ons gezegd dat we eerst maar moeten zorgen de ferry te boeken. Die zit nl to kerst helemaal vol. We laten de moed niet zakken en gaan gelijk onze reisagent bellen of die misschien kan zorgen voor de tickets. Joepie de poepie er zijn nog 2 hutten vrij waar wij er gauw 1 van boeken. Dan gaat de reis verder. We kopen een treinkaartje en moeten 3 keer overstappen om in Harwich te komen. Het treinverkeer ligt ook hier en daar plat dus of het allemaal gaat lukken weten we niet. Maar gelukkig verloopt ook de treinreis zonder problemen. we hebben inmiddels onze tickets voor de boot en mogen om half 9 de boot op naar onze hut. Om kwart over 11 is het de bedoeling dat we gaan varen om vervolgens morgenvroeg om kwart voor 8 aan te komen in Hoek van Holland. Daar gaan we de trein zoeken en komen dan naar huis. We sturen wel smsjes als we in Nederland zijn. We zijn zo trots als wat dat we dit avontuur zo goed volbracht hebben. Morgen willen jullie ons vast niet zien want we zijn ongewassen ,ongeschoren, koude natte voeten, geen warme kleren , we stinken vast een beetje maar ach we zijn een stuk vrolijker als gisteren. En we komen eraaaaaaaaaaaaaan Hoera.
Twee dagen later maar ja.
Groetjes van een koud stelletje.
PS leuk en lief dat jullie allemaal zo meeleven.We zijn wat verkleumd en hebben geen nieuwe kleding kunnen scoren maar morgen zijn we thuis en hebben we onze eigen spullen en warme kleding bij de hand. Maak jullie maar geen zorgen.

• 19 December 2010 - 21:39

Carolien:

Gelukkig wel op tijd voor Kerst thuis...!!
    Jullie gingen ter land , ter zee en in de lucht. Alles mee willen maken,he?
    Er wacht jullie vast een warm welkom thuis! Geniet daarvan!
    De brunch was heel gezellig, we hebben ook aan jullie gedacht!

• 20 December 2010 - 13:11

Norma De Wijn:

daaaaaaaaaaaaas fijn jullie zijn al thuis gelukkig!!! wat zat dat heerlijk zijn were gewoon fijn thuis met de meiden. eigen douche en eieieieieigen bed joehoe!!! hele fijne kerstdagen en geniet van alles nog ff door. liefs norma