nog een dagje relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu nog een dagje relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

nog een dagje relaxen

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

09 December 2010 | Thailand, Bangkok

Gisteravond was het weer erg rustig hier. Er bleken wel 4 huisjes te zijn verhuurd. Dus Bert het getal van 20 mensen was wat overdreven. Na drieen 's middags keert hier de rust echt terug en leven er dus erg weinig mensen op dit eiland. In ons resort dus 8 gasten met een man of 10 aan personeel. Bij de andere resorts is het nog minder want er is er maar een die ook een restaurantje heeft. Vanochtend werden we vroeg wakker en hebben kunnen genieten van de zonsopgang. Toch nog ff in bed gekropen om om een uur of 9 te gaan ontbijten. We zijn de gebakken eieren een beetje zat en hadden een gekookt eitje besteld, Na twee pogingen en alleen maar zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zacht gekookte eitjes gekregen te hebben heb ik toch maar weer een gebakken genomen en is Marjo overgaan naar de jam. De zon scheen nog niet volop en zo zagen wij de kans om een tocht te maken met de kano, nu naar het noorden. Na een half uur, net zo als gisteren naar het zuiden, waren we aan het puntje van het eiland. We besloten niet rond te gaan maar lekker terug want de zon begon er weer door te komen. We passeerden nu wat grotere boten met dagjes mensen die daar gingen snorkelen voor een uurtje. Na de lunch een siesta gehouden en zelf op onderzoek uit naar het snorkel plekje. En echt hier is een geweldig plek om te snorkelen. Heel veel groot en gekleurt koraal met ontzettend veel vissen in allerlei kleuren en grote.
We kwamen een Duitser tegen die hier al jaren komt vanwege het mooiste stukje koraal van Thailand. (We waren enthausiast over Bali maar dit evernaarde het met gemak en het koraal is hier veel mooier. Nog even geprobeerd om het ijsvogeltje te fotograferen. maar dat is nog niet gelukt. We zien ze steeds als we geen fototoestel bij ons hebben. Als ze ons met fototoestel zien verstoppen ze zich in het oerwoud. Koh Kradan is een aanrader qua rust, witte stranden (glad want er loopt bijna niemand over), lekkere grote bomen aan het strand om onder te zitten.(Inclusief hangmat) Op de achtergrond het oerwoud op de heuvels. Het oerwoud is zo dicht dat je er maar op 1 plek door kunt om over te steken (Dit is ook de vluchtroute in het geval van een tsunami) Blijkbaar is dat het enige waar men zich hier druk overmaakt want om de 200 merer staat er weer z'n bord. Nu gaan we lekker eten en wie weet genieten van de live muziek net als gisteravond. Een zanger die best goed kon zingen trad op met een heel eenvoudige versterker en akoestische gitaar. De barman speelde de bongo;s. Had hij best tijd voor met maar 8 gasten in het resort waarvan er zes bij de "bar" waren. Het publiek moest het geheel compleet maken om met houten ei gevuld met rijst mee het ritme aan te geven. Al met al heel sfeervol en gezellig.
Morgen vertrekken we naar een gelijksoortig eiland (Koh Kai (Of Koh Khair of nog iets anders.Dit eiland lijkt nl nogal eens van naam te wisselen)voor drie nachtjes (hopelijk straalt daar de zon ook en is het daar even rustig en sfeervol)
groetjes van een relaxed stel.

• 09 December 2010 - 13:39

Maureen:

nog even genieten dan maar....xxx

• 09 December 2010 - 20:12

Roel (Joroliev):

Ik heb jullie eilandje direct opgeschreven voor een volgend reisje Thailand. Alleen dan wel maar voor 2 a 3 dgn want teveel rust is voor ons ook weer niet goed ;)
    Wij hebben inmiddels al heel veel anti vries in ons bloed en zijn hier dus al aardig geacclimatiseerd en onze peilers zijn alweer gericht op Maart, wanneer we 2x op wintersport gaan.
    Ons fotoalbum is besteld en wordt 1 dezer dagen bezorgd. We hebben hem ook digitaal, als jullie thuis zijn en deze keer zien willen, dan laat het maar weten dan mail ik de link even door. Zitten namelijk ook een aantal foto's met jullie erin...
    Geniet van jullie laatste dagen!!!

• 10 December 2010 - 12:20

Margriet:

Wij volgen jullie elke dag...
    Geniet nog van de laatste week!
    Wat een schitterende reis!
    Groetjes uit Angeren.