Aangekomen op Con Dao - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Aangekomen op Con Dao - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Con Dao

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

19 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen om half negen gehaald door de taxi. De vlucht naar Con Dao vertrekt rond half 11. Het is maar een klein vliegtuigje met propellers, en dat vinden Bea en ik best spannend. De vlucht duurt maar 3 kwartier en dan zou een taxi van de camping ons op komen halen. Helaas staat er niemand. Gelukkig is er een taxi chauffeur die de camping met de punthuisjes wel weet te liggen. Als we aankomen is het huisje met tuinzicht klaar, die met zeezicht moeten we nog even op wachten. We gaan Ff lunchen in een restaurant waar je o.a. verse zeeslangen en haaien kan eten. Daarna staan de scooters klaar en is ook het andere huisje klaar. We vertrekken met zijn vieren op de scooters, Dick en Geert glunderen, op zoek naar het mooiste strandje. Over een modderig pad, na ongeveer 15 km, komen we daar aan. Het is echt een wauw strand. Het is prachtig en er is bijna niemand. We blijven daar een paar uurtjes en rijden in de schemering terug. Na het opfrissen gaan we, op de scooter, op zoek naar een restaurantje. We vinden een leuk plekje en het eten is er ook prima. Om een uur of elf gaan we slapen
Can Dao is zo'n klein eiland dat waarbenjij.nu het niet herkent. Voor de volgers het ligt ten zuiden van het vaste land van Vietnam en bestaat uit 13 kleine eilandjes met 6000 inwoners.