Rustdag in Vung Tau - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Rustdag in Vung Tau - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Rustdag in Vung Tau

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

23 Augustus 2014 | Vietnam, Vũng Tàu

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan heerlijk ontbeten in ons hotel Petro House. Daarna wilden we een beetje in de buurt rustig rond wandelen. We hadden gehoord dat er een kabelbaan is waar je prachtig uitzicht hebt.We konden alleen de "dure" kaartjes kopen van 12 euro pp daar zat dan het pretparken bij in. Wat een kitsch allemaal en natuurlijk deden ze daar aan karaoke Pffffff daar houden Vietnamezen van. We zaten in de rodelbaan, hebben wat tempels gezien, een reuze boeddha, Rudolf het rendier en de kerstman(met een strak blauwe lucht en 30 graden is dat een rare gewaarwording). De kerststal met Maria en het kindje Jezus werd ook uitgebeeld, We zaten in het treintje en nog veel meer en dat allemaal op een rustdag als je even met de kabelbaan wil. Daarna zijn we weer verder gewandeld. Intussen werd het al best laat en aangezien we er een stranddag van zouden maken werd het tijd om de zwemspullen te pakken. Met de taxi naar het strand voor 4 euro. We wilden naar het mooie strand daar kwamen we dan ook aan. Wat een verschrikkelijke drukte daar en ongelofelijk veel lawaai pffffff Scheveningen op een topdag. We blijven twee uurtjes dan zijn we weer weg. We wandelen terug naar het hotel. Onderweg zijn wij als Europeanen een echte bezienswaardigheid vooral Dick. Die moet natuurlijk op de foto en Bea ook. In Vung Tau komen we eigenlijk alleen maar heel veel Vietnamezen tegen. We hebben één stel niet Vietmezen gezien. Op het strand wordt er driftig gekookt en vollop gegeten door de strandgasten. Wij zoeken op de wandeling naar huis, langs heel veel eettentjes een leuk restaurantje. We komen uit bij een luxe restaurant waar veel Vietnamezen zitten oeps dat zal vast een hoge rekening worden vooral als Geert, Dick en Bea red snaper (vis)willen eten. 3 x voorgerecht, de vis van 900 gram, biefstuk met frietjes, nasi met groente, 6 biertjes en een colaatje verder rekenen we 800.000 dong af 30 euro dus met z'n vieren Dit was ons relax dagje nou ja relax. We weten niet meer hoe dat moet relaxen.