Wat een eilandje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Wat een eilandje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Wat een eilandje

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

20 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Om 10 uur vertrokken met de scooter richting het 2e strandje, dit na een voortreffelijk ontbijt. Na een korte zoektocht worden we bij de ingang van het national park tegen gehouden door een jonge dame in uniform. We hebben kaartjes nodig maar de communicatie in het Engels verloopt niet goed. We begrijpen dat zij van de controle is en dat we de kaartjes daar niet kunnen kopen. Marjo en Bea blijven daar en Dick en Geert racen op de scooter terug richting dorp want daar hadden we ergens een bord gezien met national park er op. En ja hoor daar kunnen we kaartjes regelen. Terug naar de dames en verder de berg op en het national park in. Aan het einde van de weg de scooters geparkeerd en een afdaling van 700 meter afgelegd waar we veel beestjes zagen. Vooral hagedissen en vlinders een paar bijzondere vogels en als klap op de vuurpijl een gifgroene slang van een meter die net een hagedis had gevangen. Daarna kwamen we aan op een verlaten strandje waar we wat hebben gesnorkeld, wel wat vissen, etc gezien maar niet spectaculair Terug geklauterd naar de scooters en even naar het dorp geweest en wat dingetjes voor een picknick gehaald. Weer terug over dezelfde weg naar het park nu 2,5 km gelopen op een pad naar beneden naar een volgend strandje. Onderweg heeft Geert nog een aapje gezien. Op dit strand was niemand en niets. Op het vorige strandje was nog een huis met wat schildpadden ,waar je wat drinken kon kopen. Hier heeft Marjo nog wat gesnorkeld. De rest heeft schelpen gezocht En van de krabben en visjes in de poelen genoten. Hierna nog twee pagodes bekeken. De een heel oud en de andere op een berg met een prachtig uitzicht. Wat een dag weer vol prachtige natuur en mooie ervaringen .s Avonds gaan we met de manager van de camping,een jongen van 24 jaar die goed Engels spreekt en heel goed weet wat hij met z'n leven wil ,wat eten in een lokaal restaurantje. Hanh Beo heet het geloof ik. Het was heerlijk. Morgen gaan we op tijd ontbijten want we willen nog het een en ander zien op Con Dao voor we s middags aan ons schildpadden avontuur beginnen.