reisdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu reisdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

reisdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

07 December 2010 | Thailand, Bangkok

We hebben er een reisje opzitten van ruim 1000 km naar het zuiden. En zitten nu op een eilandje zonder iets. Geen wegen, geen dorpjes. Alles wat hier is zijn 3 resorts die wat huisjes verhuren op het strand. We kunnen hier niets anders dan genieten van de blauwe zee, de witte stranden, en de groene natuur. En van elkaar natuurlijk.
FF terug naar de reis: Gisteren om half twaalf van het hotel vertrokken naar het vliegveld. Om twee uur vlogen we en om 3 uur waren we weer op het vliegveld in Bangkok. Daar op de koffers gewacht en om half vier werden we opgepikt door een mannetje die ons vliegensvlug naar de trein bracht waar we om half vijf inzaten. De trein moest om 5 uur vertrekken maar dit werd zoals gebruikelijk een uurtje later. Het tempo van de trein is hier ook niet zo hoog. De scooters gaan over het algemeen nog sneller. We hebben dit keer een eerste klas coupe, wat betekend dat we met zijn tweetjes een kamertje hebben met een wastafeltje en een stapelbed te maken van de bank. We konden lekker eten bestellen en dat hebben we natuurlijk gedaan. Marjo weer eens kip en ik een bord vol vissoorten. En ook hier was het eten voortreffelijk. Al met al kwam de trein 2 uur te laat aan in Trang. Daardoor moesten we nog 2 uur wachten op het busje naar de pier voor de oversteek naar koh Kradan. Gelukkig haddden we redelijk geslapen in de trein (6 uurtjes schatten we in), Bij de pier aangekomen lag daar geen ferry maar moesten we met nog twee zwitsers in een longtailboot met onze bagage en een vooraad voor de huisjes hier de volle zee op, Ook werden er een 10-tal jerrycans brandstof ingeladen voor wat naderhand blijkt de agregaten. Ik geloof dat we hiet tot vanavond 11 uur stroom hebben. Al met al zijn we 26 uur onderweg geweest om naar dit eilandje te komen. Gelukkig staat er wel 1 laptob die we kunnen gebruiken om jullie te informeren. De komende dagen gaan we noodgedwongen van de rust hier genieten.Wel leuk hoor Het enige actieve wat we hier kunnen doen is snorkelen, kanoen en vissen. Als er genoeg belangstelling is is er nog een dag tripje naar Koh Muk of een rondje eiland mogelijk. Dat laatste doen we zelf maar met een kano want je schijnt het eiland in 2 uur rond te zijn. Als het zonnetje morgen wil gaan schijnen zal het hier best genieten zijn.

Groetjes van ons van het bijna onbewoonde eiland Hihi

• 07 December 2010 - 12:40

Jannita:

Nog heel veel plezier de laatste 10 dagen, geniet er maar lekker van, voor je het weet zit je weer in NED!
    We hebben met veel plezier keer op keer jullie verslagen gelezen, en dat blijven we doen tot het einde van de trip :-).

Groetjes Eelko en Jannita

• 07 December 2010 - 13:32

Marc En Anita:

Wat "erg" dat het enige wat je kan doen snorkelen, kanoen en vissen is. Roxanne mag volgende week afzwemmen voor snorkelen B, ze hoopt snel ook in een dergelijke omgeving te mogen snorkelen. Hier is het vies glibberig en glad, als het goed is gaat het van het weekend regenen en niet meer vriezen. Ik sprak Steffi net, ze showde haar nieuwe jas (schitterend), we zijn tot de conclusie gekomen dat deze laatste paar dagen snel gaan. Volgende week zaterdag zijn jullie er al weer. Geniet er nog lekker van en tot volgende week. Groetjes de buurtjes.

• 07 December 2010 - 16:27

Reina:

Ik snap wel dat die trein 2 uur vertraging had. Jullie waren zeker nog niet klaar met eten haha!

• 07 December 2010 - 17:23

Bert En Lia:

Nu zijn alle 3 de buurtjes compleet als reactie op dit reisverslag. Lekker "niksen" is ook fijn. Het aftellen kan nu wel een beetje beginnen. Met hoeveel zijn jullie op het eiland? Mooie flora en fauna? Fijne dagen en lieve groeten van ons.

• 07 December 2010 - 19:03

Carolien:

Wat ging het snel.... nog maar 11 dagen!
    Nog heel veel plezier deze laatste (rust)dagen. Lekker opladen voor wat straks allemaal weer op je af komt want wat zal het weer wennen zijn!
    Ik heb jullie op de lijst gezet op 19 december voor de kerstborrel op de sportschool. Dus wel komen ,he? Fietsen is van 9.30 to 11.00 , langer dan normaal... Mooi begin om de meegenomen extra kilootjes er weer af te krijgen.

Hartelijke groetjes Carolien

• 07 December 2010 - 19:39

Lieselotte:

Nu echt even relaxen en alles verwerken. Het is jullie van harte gegund na alles wat jullie hebben meegemaakt. Het lijkt me echt een gevoel van een rollercoaster, alles wat jullie hebben gezien en beleefd.
    Ga lekker aan de wijn, uitrusten, snorkelen (nou ja, misschien beter in een andere volgorde.. ;-) Geniet nog van de warmte want als je terug bent moet je de handchoenen, sjaal en muts weer tevoorschijn halen. groetjes en tot gauw....

• 08 December 2010 - 10:38

Heleen: