Dagje omgeving van Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Dagje omgeving van Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Dagje omgeving van Vientiane

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

05 December 2010 | Laos, Vientiane

Vanochtend lekker rustig aangedaan. Om half 12 vertrokken met een prive chauffeur naar het Boedapark,25 km van Vientiane. Konden we weer lekker de omgeving bekijken. Ondertussen komt het ons allemaal al aardig bekend voor. Het Boeda park deed ons denken aan het Vigeland park in Oslo. Heel veel verschillende Boeda's,Rama,Sinta, dieren enz. Ook een enorme pompoen waar je in kon klimmen en er dan bovenop kon staan. Dick heeft zich er maar helemaal niet aangewaagd zo klein en smal was alles, ik ben naar boven geklommen maar niet op de pompoen gaan staan. We hebben heerlijk door het park geslenterd en hebben van al het moois om ons heen genoten. Daarna zijn we naar "The friendshipsbridge" gegaan. Dit is een schenking van Australie aan Laos en Thailand. Aan de ene kant sta je dus in Laos en als je oversteekt sta je in Thailand. De brug loopt over de Mekong. Op naar onze derde stop: de Stupa. Wauw wat een grote gouden Stupa is dat en dan nog maar niet te spreken over alles wat eromheen te zien is. We voelen ons af en toe net een stel Japaners. Uitstappen , fotograferen en weer verder Haha. Hup naar onze vierde stop: Het standbeeld van de koning. Zo genoeg gezien voor vandaag. We denken dat we Vientiane goed genoeg bekeken hebben. We kunnen morgen rustig verder. Op naar Bangkok en meteen door met de nachttrein(15 uur Pfffffff) naar het Zuiden.Eerst Koh Kradan 3 dagen, dan Koh Nai 3 dagen en daarna Koh Lanta 3 dagen(We maken daar een dagtrip naar Koh Phi Phi) We zijn benieuwd. Dit wordt ons relax stukje van de vakantie.
Morgen zitten we in de trein als het internettijd is dus waarschijnlijk geen berichtje. De dag erna zullen we schrijven over ons vlieg en trein avontuur van morgen.
Groetjes van ons (Nog een dagje uit Laos)

• 05 December 2010 - 15:42

Pa En Ma.:

hoi marjo. gisteren heb ik samen met heleen gezellig door intratuin gestruind en heb meteen maar vogelvoer gekocht ik miste mijn maatje voor de bestelling bij vivara.ik heb vanmiddag pas alles opgehangen op het plat, nu maar hopen dat er net zoveel vogeltjes op af komen als vorig jaar.het is jammer dat het een beetje laat is maar de winter overviel ons een beetfe.gister avond was steffi nog op bezoek ze moest ook meteen nino ophalen want nadia durfde niet zo goed te rijden met die gladheid . gelukkig is er vandaag heel veel sneew gesmolten misschien zijn we weer gauw van de troep op de weg verlost. groetjes van papa en mij.

• 05 December 2010 - 15:43

Pa En Ma:

dick ook voor jou natuurlijk.

• 06 December 2010 - 18:01

Heleen:

Nog een paar weekjes en dan zijn jullie lekker weer thuis!! xxx

• 06 December 2010 - 21:26

Geert En Bea:

Hai reizigers, Wat zitten jullie al weer in een andere wereld. Mooi dat jullie zoveel prachtigs kunnen zien en daarnaast ook nog wat kunnen betekenen voor zo'n land.
    Zo te lezen zijn jullie echte reizigers geworden. Dit is vast niet meer uit je systeem te krijgen. Geniet nog van veel moois de komende tijd. Sinterklaasfeest was hier natuurlijk weer een leuk familiefestijn en sneeuw en ijs hebben ook zo zijn bekoring. Al hebben we nog niet op natuurijs gestaan.