regel en tempeldag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu regel en tempeldag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

regel en tempeldag

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

01 December 2010 | Laos, Luang Prabang

Vanochtend heerlijk rustig aan gedaan. Om een uur of 10 ontbeten. Fietsen gehuurd en lekker op de fiets Luang Pabang verkend. Het barst hier van de tempels, waaronder hele oude en hele mooie. Sommigen met veel glasmozaiek wat we nog niet eerder hadden gezien. Het stadje van alle kanten bekeken een heerlijk genoten van de rustige sfeer. Tussendoor zijn we naar de bibliotheek geweeest om het boekenproject te steunen. Met een paar Nederlanders, die we vanmorgen met het ontbijt hadden ontmoet, brengen we vrijdag een soort zak met 100 boeken en een hoop schriften, pennen, tandenborstels en nog wat dingen naar een schooltje in een dorpje aan de Mekong in het Noorden.
Wij krijgen een goed gevoel bij het steunen van de kinderen en hebben het geld gereserveerd voor een duikcursus met liefde geinvesteerd in scholing voor deze jeugd om ze een kans op een betere toekomst te geven.(Kunnen we toch nog iets betekenen voor een groepje kinderen in Laos) Tussen de middag lekker gelunched in en heel gezellig restaurant (De waterbuffaloburger was voortreffelijk). Aan het einde van de middag nog de markt overgeweest en nog wat souveniers gekocht (we moeten ondertussen oppassen dat we straks niet teveel in de koffer hebben zittem). Geinformeerd wat opsturen kost maar dan is de lol van de souveniers er snel af. Wanneer we de dingen opsturen worden ze ineens tweemaal zo duur. Een vlucht geboekt, op vrijdagmiddag naar Vientiane, zodat we daar nog 2 dagen hebben. (Moet de rest van Noord Laos maar op een andere reis bezocht worden) Vanavond weer lekker gegeten voor weer een tientje met zijn tweeen. Nu nog lekker ff BVNen.Vanmorgen het Nederlandse journaal gezien.
Morgen is het een nationale feestdag.Hebben wij weer.We zullen maar eens kijken wat voor leuke dingen ze dan voor ons in petto hebben.
groetjes van ons.

• 01 December 2010 - 14:51

Pa En Ma:

jongens wat is jullie reis de moeite waard geweest en omdat wij bijna meereisden is de tijd om gevlogen . het zou niet gek zijn als winston zondag zou aanbellen .viertien dagen geleden hebben ze zich vergist in het koffer no. en moesten ze door die fout even twee m aal 460.000 euro uit betalen. je zult maar zo'n masseltje hebben. maar zonder winston is het leven ook niet slecht toch.pa en ik hebben zonet boodschappen gedaan maar het is echt stervens koud brrr.maar we hebben de buit weer binnen dus voorlopig blijven we lekker binnen met nino aan onze zijde. tot gauw.

• 01 December 2010 - 14:51

Pa En Ma: