reisdag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu reisdag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

reisdag

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

30 November 2010 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen afscheid genomen van het zuiden van Laos. We zijn om 11.45 vertrokken uit Pakse met een klein "busvliegtuigje". Aan beide kanten 2 stoelen ongeveer 50 rijen dus ongeveer 100 passagiers.We zijn al wel wat anders gewend.Het was een redelijk nieuw vliegtuig en het vloog prima.Na 5 kwartier waren we in Vientiane. Het inchecken ging vanmorgen handmatig maar nu moeten we wel heel hard lachen. Onze koffers zouden nl meteen doorgaan het volgende vliegtuig in. Zitten we per ongeluk nog ff te kletsne naast de bagageband zegt Dick:"He,dat lijkt jou koffer wel."En ja hoor die van Dick lag er ook op. Komt er ineens een mannetje en die haalt onze koffers met nog 2 andere koffers van de band. Oke ze gaan toch door naar het andere vliegtuig dus.Na 2 uur wachten kunnen we inchecken voor het vliegtuig naar Luang Prabang.Sta ik daar bij de balie om in te checken voor passagiers zonder bagage, staan daar ineens onze koffers.Haha. Of ik ff wil kijken of dit onze koffers zijn. Hoezo prehistorisch. Om half 5 vliegen we door naar Luang Prabang in een nog kleiner, ouder en krakkemikkig vliegtuigje met 2 proppelors die met veel kabaal het vliegtuigje net omhoog kregen (Dick vond het allemaal wel meevallen).Oeps. Ik weet het kan nog veel erger maar ik was toch blij dat we na 35 minuten weer veilig op de grond stonden.Daarna een taxi genomen naar het guesthouse. Prima. We zien al meteen het is hier allemaal poepie gezellig. We hebben heerlijk gegeten bij een Frans restaurantje. Ver buiten ons budget wel 27 euro. Haha. Daarna zijn we naar de "Nightmarket"geweest. Morgen gaan we weer dan kunnen we alle kleuren beter zien van al het moois wat hier ligt. De markt begint nl al om 5 uur. Wat nu al opvalt is dat ook hier weer veel mensen zitten met dezelfde koopwaar. Morgen gaan we ook op zoek naar de bibliotheek waar we de boeken kunnen kopen voor de school en ze dan zelf mogen brengen.(200 dollar voor 200 boeken)Kunnen we tenminste nog wat betekenen voor de kinderen in Laos.
Veel groetjes van ons uit het Noorden van Laos

• 30 November 2010 - 18:07

Tamara:

Hoi hoi,

Jullie verhalen blijven super om te lezen. Leuk om het nog steeds allemaal zo te kunnen volgen. Ik ben nu wel jaloers op jullie hoor. Daar lekker warm en hier een gevoelstemperatuur van -20. Geniet er nog maar lekker van.

• 30 November 2010 - 18:43

Steffi:

haai lieve papa en mama,
    koud is het hier wel hoor haha..
    jantien en ik zijn vandaag naar de woonkeus geweest om te kijken of we in aanmerking komen voor een huisje.. en zoals altijd nee hoor haha nog steeds niet, nog minimaal een jaar wachten pff het zit me ook niet mee het met die huisjes maarjaa, nu gaan we fanatiek naar particulier zoeken duss dat moet ook wel goed komen.. en misschien nog het huis van opa en oma he.. dat is ook nog niet uitgesloten.. mjaa het houd me weer aardig bezig.. verder heb ik niet zoveel beleeft.. veel plezieerrr xxx love jullieee

• 30 November 2010 - 20:08

Reina:

Bert heeft de computer kapot maar ik heb de boodschap doorgegeven. De waterpomp worrdt gered! Vannacht wordt het heel koud, we moeten zo de kinderen nog ophalen van de ASK voorstelling maar je kan al goed voelen dat het koud wordt. En moet je er nog uit ook! Lijkt me heerlijk, die markt morgenochtend met al die kleuren en vast ook geuren. Vandaag is de kaart uit Cambodja aangekomen, vooral ook een prachtige postzegel. Geniet nog even, vooral van de temperatuur!!

• 01 December 2010 - 09:43

Bert En Lia:

Na het telefoontje van Reina gisteravond ben ik nog direct naar de pomp gelopen. Stervens koud en donker was het. Eerst maar even de pomp aangezet en hij deed het. Het was dus niet nodig om de pomp eruit te halen; stromend water bevriest nog niet bij -10 en de pomp ligt diep. Je kunt dus zeggen dat door de goede communicatie in de buurt de pomp is gered. We drinken er over een paar weken eentje op. Hou het wel in de gaten. Is nog wel een heel gedoe denk ik om de pomp weg te halen. Nadia en ik hebben eerst maar even water erbij gegooid; is ook wel belangrijk. Vandaag en morgen nog even een beetje sneeuw en strenge vorst trotseren en dan komt er weer dooi. Kan de pomp weer uit!!
    By the way: fijne tijd nog, ook belangrijk.
    Lieve groeten ook namens Lia.
    Bert