2e keer Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu 2e keer Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

2e keer Bangkok

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

06 November 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen uitgecheckt en Chiang Mai om 11.15 verlaten. Na een uurtje vliegen zijn we weer in Bangkok aangekomen. Het zicht was goed en we konden dus zien dat er gedeeltes van Thailand overlast van het water hebben. De rivieren zijn op bepaalde plaatsen buiten de oevers getreden. Voor het eerst staat er niemand op ons te wachten met een bordje met onze namen erop. We informeren op het vliegveld nog naar wat mogelijkheden om Thailand even te verlaten ivm visum. De maladiven is een optie maar een beetje duur (haha). We volgen het advies van Rob op om naar de vertrekhal te gaan om een taxi aan te houden die net vertrekkende gasten heeft afgeleverd.
Dat werkt perfect. De rit naar het hotel, midden in het oude centrum bij de rivier (het water staat nog erg hoog), was ons goedkoopste ritje tot nog toe van de drie keer in Bangkok (250 Bath op de meter (ongeveer 7 euro)) voor drie kwartier in de taxi. Leuk hotel aan het water met veel groen midden in het centrum naast de backpackers regio. We gaan even de omgeving verkennen en ja hoor hebben wij weer. We komen twee minuten voor aanvang op het terein waar de Bangkokse uitmarkt begint. Kunnen direct aanschuiven om wat te eten en te drinken (gratis)en daarna beginnen de speaches en de voorstellingen. Na een half uur is overigens al het eten al weer op voor de mensen die dan aan komen wandelen (wij hebben ons buikje al vol). Even wat boodschapjes doen en door de backpackerswijk wandelen, erg gezellig. Overal eten, drinken, winkeltjes en stalletjes. Veel leukere omgeving als de eerste dagen in Bangkok. De boodschappen even naar het hotel gebracht. Koffie gedronken met een paar Canadezen (die uit de zelfde omgeving komen als Dick en Wieny). Lekker even verhalen uitgewisseld. Even terug naar de theatervoorstellingen aan de rivier. We genieten al weer vollop en kijken uit naar de verkenning van Bangkok op de fiets. (Ze hebben hier trouwens ook een wittefietsenproject zoals ze eens in Amsterdam hebben geprobeerd op te zetten).
groetjes van ons.
PS Bedankt voor alle felcitaties.
Bea en Geert was het moeilijk om afscheid te nemen op schiphol? (wij vonden het toender tijd wel moeilijk). We weten zeker dat Tessa het erg leuk zal hebben.

• 06 November 2010 - 22:07

AGo:

Nu dat ik lees dat jullie weer in Bangkok zijn begint het weer te kriebelen, ohhhh wat hou ik van die stad! Ik hoop dat deze ervaring voor jullie beter bevalt dan de eerste. Hebben jullie nog een mogelijkheid voor een dagje weekendmarkt (zaterdag's of zondag's)? Of zijn jullie de markten al een beetje moe? En ik heb een goed plan: Marco & Dick samen Thais laten koken en dan eten wij het op :-)

• 06 November 2010 - 22:42

Pa En Ma :

wat zijn jullie toch boffers om het steeds zo te treffen onderweg,ik hoop dat de laatste weken zo blijven. het is nu echt al een beetje aftellen vind ik maar daar ben ik best wel een klein beetje blij om.het was gisteren heel gezellig bij steffi .al weer een jaar voorbij wat gaat dat toch snel.heel veel plezier voor de komende dagen .

• 24 November 2010 - 11:09

Norma:

nog gefeliciteerd met steffi!!! zal idd erg moeilijk zijn er niet gewoon gezellig bij te kunnen zijn. fijn dat jullie er in ieder geval even hebben kunnen spreken.

liefs nor