Fietsen met Co - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Fietsen met Co - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Fietsen met Co

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

07 November 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen om 10 uur vertrokken uit het hotel.We hebben niet zo goed geslapen omdat de airco veel lawaai maakt en er waren om half 4 een stel luidruchtige Indiers Pffff.Eerst op de "busboot" gestapt voor 14 THB pp.(30 cent)Geweldig was dat.Bangkok bekijken vanaf het water.We kwamen oa langs Het paleis en de gouden tempel(Daar waren we de vorige keer geweest met de city toer).Prachtig.We wandelen rustig door de Chinese wijk.Wat een eettentjes en stalletjes.En tussen die kleine straatjes door proberen ook nog mensen met eet karretjes hun weg te vinden.Heel bijzonder.Wat een kleuren en geuren allemaal.Daarna naar "Golden Princes Hotel"Van daaruit start onze fietstocht met Co van Kessel.Wie komt Dick daar tegen?Henk Zandscholten een oud collega.Hij gaat met zijn vrouw en vrienden precies op dezelfde dag op hetzelfde uur dezelfde fietstocht doen.Hoe kan het soms lopen.(Hij blijkt wel in een andere groep te fietsen)Om 1 uur gaan we de fietsen pakken en fietsen allemaal kleine straatjes door.De mensen die we tegenkomen zijn allemaal even vriendelijk.Het is niet zo heel druk omdat het zondag is.Na een stuk fietsen gaan we met fietsen en al op een boot.Daarna fietsen we weer verder ook door het water( Dat staat hier en daar toch echt wel hoog en en liggen overal zandzakken.Zelfs klein gedeeltes echt onder water)We gaan op een "Longtailboat"(Zo eentje die ook in een James Bond film is gebruikt.Hard dat zo'n boot kan).We varen zoals in Giethoorn of Venetie door allemaal waterstraatjes maar wel veel breder.Allemaal leuke huisjes op palen.Vrolijke kleuren,vriendelijke mensen ,overal was.Prachtig.Er zit ineens een grote Varaan op de kant.(Anderhalve meter lang)We stappen uit en gaan lekker eten aan het water.Allerlei Thaise gerechten.Heerlijk.(Ja Annet dat lijkt me een goed idee Dick en Marco koken en wij opeten.MMMMMMMM We snappen ook dat jullie nu en beetje de kriebels krijgen.Het is hier echt geweldig)Daarna fietsen we weer een stuk maar nu over beton weggetjes van ongeveer 1 meter breed op een hoogte van een meter door prachtige natuur.We genieten.Na nog een tocht met de "Longtailboat"oa door een sluis komen we moe maar voldaan weer aan de goeie kant van de rivier uit.Na nog een klein stukje fietsen hebben we om 6 uur de fietsen weer ingeleverd.We hebben de "Busboot" weer teruggenomen en konden nu nachtfoto's maken.Heerlijk wat gedronken en een klein hapje gegeten in de Backpackersbuurt(Banglampung) en daarna terug naar het hotel.Het was weer een prachtige dag.Gelukkig niet te warm om te fietsen.
Veel groetjes uit het gezellige(En heel andere als de vorige keer)Bangkok
ps Pa en ma de tijd vliegt hier echt voorbij.We vervelen ons nog echt niet maar af en toe kriebelt de terugreis al wel.We missen iedereen best hoor maar met al die leuke berichtjes zijn jullie er gewoon allemaal bij.Voor ons ook.

• 07 November 2010 - 16:04

Gré:

Deze fietstocht zien wij ook wel zitten.

• 07 November 2010 - 18:31

Teunie:

Hey hoi, met al dat fietsen komen jullie geen grammetje aan zeker! Keurig, ik ben trots op jullie! :-) Nog steeds leuk al die verhalen.Ik zie dat de site aangeeft dat jullie nog 41 dagen te gaan hebben. Lijkt lang maar jeetje wat gaat dat snel allemaal.
    Tot gauw, XX van ons!

• 07 November 2010 - 18:33

Tamara:

Hoi hoi,

Dit was de fietstocht die ik ook een paar jaar geleden gemaakt heb. Ik weet niet of het toeval is, maar wij zagen toen ook een varaan aan de zijkant zitten. Konden ze bij jullie ook een beetje Nederlands?