Het zonnetje is er weer - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Het zonnetje is er weer - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Het zonnetje is er weer

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

20 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zoals altijd na regen komt zonneschijn. Vanochtend was hij er weer de zon. Had maar een dagje vakantie genomen. Om 10 uur vertrokken uit Westpoint en de Noordelijkste pas genomen (Lewis pas). Een prachtige rit waar na elke bocht weer wat anders te bewonderen was. Van valleien tot hoge wit besneeuwde bergen. Onderweg nog de langste hangbrug (160 meter) van NZ bewandeld en tevens een stukje regenwoud bekeken. De brug was spannend en het regnwoud soppig (Natuurlijk nu erger na de regen van gisteren). Om drie uur waren we in Hanmer Springs en zijn tercht gekomen op een golfcamping. Dus ik kon het niet laten om Marjo uit te dagen voor een potje golf. We hadden de keuze uit een echte golf baan, pitsch en put of een minigolfbaan waar je alleen achtienholes kon putten. We gingen voor Pitch en Put. Zware sport voor Marjo alhoewel de swing er aardig begon in te komen raakte ze na 7 holes al geblesseerd. Spierscheurinkje in de onderarm. (Met icepower zal het morgen wel weer over zijn). Of zag ze dat ze niet kon winnen en hoopte zo een goed excuus te hebben.
Nog even de boot voor de Walvissen watch geboekt voor morgen 12.45 uur. Hopen dat het nu gaat lukken. Ons rondje Zuidereiland is klaar. Alles gedaan wat we wilden (behalve iets vanuit de lucht bekijken). De laatste dagen willen we nog doorbrengen in Christchurch (vrijdag en zaterdag).
groetjes van ons

• 20 Oktober 2010 - 16:07

Mama En Hannie:

Lieve Marjo en Dick, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Heleen! Wat een leuk verhaal weer, en ja Dick, ze wil wel graag winnen dus het kan wel zijn dat ze een blessure simuleerde...(mama vond het trouwens gemeen dat je dat dacht). mama heeft leuke nieuwe kleren gekocht vandaag, staat haar erg goed. Papa was ook mee op de koffie bij Heleen, het was erg gezellig, Kafya en Djenie waren er ook. Veel liefs, mama,Hannie en ook van papa.

• 20 Oktober 2010 - 16:08

Mama:

Hebben jullie gehoord dat een kwart van Thailand onder water staat?

• 20 Oktober 2010 - 18:01

Ferdi:

Hoi Dick en Marjo,

Ik leef ook nog en ben er eindelijk eens voor gaan zitten om al jullie verhalen te lezen en... jullie hebben niet stil gezeten. Ik ben geloof een klein uurtje druk geweest om alles te lezen. Met name de verhalen over Indonesië kon ik goed plaatsen. Ik vond bijv. het snorkelen daar ook een geweldige belevenis, maar ook het zwoele klimaat, het heldere licht, de enorme diversiteit aan mensen, de kleurenrijkdom, maar ook die typische geuren staan me nog levendig bij. Kennelijk heeft elk land zijn eigen geuren.
    De overgang van Indonesië naar Nieuw Zeeland lijkt me qua klimaat, maar ook qua cultuur en natuur wel wennen.
    Jullie zijn nu al een poosje onderweg. Zijn er dingen die je mist; zaken waaraan jezelf niet van tevoren had gedacht?(Behalve natuurlijk de kinderen, familie, vrienden).
    Ik schrijf hier nu vanuit een een veranderend Nederland; het wordt herfst en de eerste nachtvorst hebben we al gehad en oh ja, we
    krijgen een rechts kabinet met gedoogsteun van Wilders (Ben benieuwd !). Zijn jullie nieuwsgierig naar het nieuws in Nederland of sluit je je daar bewust voor af ?
    Leef je reis en geniet nog lekker van al die indrukken !

Hartelijke groet vanuit Apeldoorn,

Ferdi

• 20 Oktober 2010 - 18:31

Peter:

We zijn al weer een poosje terug van onze prachtige vakantie op Kreta. Het is in Nederland toch een stuk kouder en natter.
    Ik volg jullie zo nu en dan. Erg leuk om al die verhalen te lezen. Veel plezier verder.