Nieuwe poging om de walvissen te bekijken. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Nieuwe poging om de walvissen te bekijken. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Nieuwe poging om de walvissen te bekijken.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

21 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen om kwart over 9 al vertrokken om via een derde van de pacifik triangle(Natuurgebied in NZ) naar onze afspraak met de walvissen te gaan.De natuur was weer prachtig onderweg.Om kwart over 11 waren we al bij het bureau vanwaar de boekingen en het vertrek van de walvis tocht plaatsvindt.eerst maar eens lekker een broodje eten en koffie drinken.De eerst 3 boottochten vanmorgen zijn alweer geannuleerd.De eerste tocht die wel gaat zijn wij om kwart voor 1.Eerst een video over de walvissen gekeken en de veiligheidsinstructies tot ons genomen.Daaarna een korte busrit en dan vertrekken we met de boot om half 2(Wij hebben allebei een pilletje tegen zeeziekte genomen.Een stuk of 10 andere mensen op de boot niet.Die spuugden er vrolijk op los)De zee was ook niet bepaald rustig te noemen maar dat was te verwachten als de eerste 3 gecanseled werden.We varen twee en een half uur.Stoppen 4 keer om te wachten of er een walvis boven komt.We zien Albatrossen,vogels die met uitsterven bedreigd zijn en alleen hier nog voorkomen en prachtige dolfijnen maar geen walvissen.Jammer maar helaas.Het was wel een hele leuke boottocht en wij hebben ervan genoten.Morgen om 8 uur gaan we voor poging drie(Drie keer is scheepsrecht toch???)Zal vast wel goedkomen 5 op de 100 keer zien ze geen walvissen.Dat zou toch wel heel toevallig zijn dat morgen weer een van die 5 keer is.Op de camping nog ff lekker in de spa gegaan.Ff de spieren verwennen na gisteren Haha.Helaas pakte dat een beetje verkeerd uit.op een of andere manier zat er veel chloor in het water en Dick zijn zwembroek was blauw en daarna wit.We hebben jeuk over ons hele lijf maar dat mag de pret niet drukken.Op tijd naar bed vanavond want morgen moeten we vroeg weer op.Het lijkt net werken Haha.
Groetjes van ons vanuit het walvissen gebied.

• 21 Oktober 2010 - 08:35

Jannita:

Succes morgen met walwissen spotten!Nu moet het vast lukken :-)Ik heb ze in mexico gezien van dichtbij in een klein metalen bootje echt gaaf.

Nog heel veel reis plezier! Liefs Jannita

• 21 Oktober 2010 - 12:13

AGo:

Wat goed dat jullie aanhouden! Ik ga voor jullie duimen, want om walvissen van dichtbij te zien is echt een hele bijzondere ervaring. En dan hopelijk zonder kotsende mensen om jullie heen...
    Veel plezier.

• 21 Oktober 2010 - 13:32

T. Zondagstraat:

Hi. lieverds het zit er in NZ bijna op dan gaan jullie toch naar Thailand. In de krant staat:overstromingen zetten kwart Thailand blank.In totaal zestien provencies zijn getroffen.Gaan jullie daar nog naar toe. Hier worden we ook getroffen door pittige buien maar wij zitten gelukkig droog en warm.We duimen voor jullie dat jullie morgen toch de walvissen nog zien Wat kan een mens het druk heeben zo te lezen en nog wel vacantie hebben. Groetjes en liefs uit Roden

• 21 Oktober 2010 - 15:03

Bert En Lia:

Nieuw Zeeland loopt nu dus langzaam op z'n eind denken wij. Nog even wat walvissen spotten in ieder geval. Die beesten zitten toch grotendeels onder water...? Hooguit de grote staartvin is te zien plus de "uitblaas fontein". Moet erg indrukwekkend zijn. Veel plezier. Nou en dat Thailand is ook wel spannend natuurlijk. Bangkok heeft ook grote problemen alsmede het zuiden en zuidoosten; ook in andere delen is/wordt het ernstig. Waardeloos en erg vervelend. Waar gaan jullie precies naar toe en wanneer? We zouden op verzoek wel wat peddels en een opblaasboot kunnen sturen......Een wrang grapje natuurlijk want het zou erg klote zijn als je last krijgt van al dat water terwijl je op vakantie bent en zoveel mogelijk wil zien. We duimen voor jullie. Lieve groeten