Dierendag - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Dierendag

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

14 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Gisterenavond met de camping eigenaar op wilde walibi jacht.Drie zaklampen mee waaronder een giga schijnwerper en ja hoor we hebben vier wilde Walibies gezien.Een had een jong in haar buidel.In de dieren hokken hebben we de Possems wakker gemaakt.Dat zijn prachtige leuke dieren die hier veel voorkomen.(Ze liggen ook veel dood langs de weg.Ze hebben geen natuurlijke vijanden en daarom zijn er veel te veel)De campingbaas heeft er 4 waaronder 2 "gouden"(Goudkleurige)We hebben een uur gewandeld en hij vertelde ondertussen vanalles over zijn dieren.Vanmorgen om 9 uur mochten we met hem mee de dieren voeren.We begonnen met lammetjes de fles geven.Daarna de kippen,eenden,kalkoenen,duiven,herten,lama's,varken,walibies,pony,possems gevoerd.De gouden possem mochten we ook aaien.Heel erg zacht was hij.Om half 11 vertrokken van "de kinderboerderij" We gaan twee uur rijden naar Dunedin.Onderweg bekijken we nog de Moeraki Boulders(Prachtige grote ronde stenen die zomaar ergens aan de zee liggen.Niemand weet hoe die daar komen)In Dunedin rijden we gelijk de landtong op(16 km vlak langs de zee.Even een uitschieter met het stuur en we lagen erin)om de Royal Albatrossen te gaan zien.Pech ze zitten te broeden en we mogen er niet bijkomen.Als je geluk hebt zie je er een paar overvliegen zeiden ze daar.Nou en geluk hadden we.We zagen er wel dertig.Wat een geweldige grote vogels zijn dat.Echt indrukwekkend.Daarna naar de Yellow Eye Pinquin toer gegaan.Ze hebben daar een gebied afgezet waar ze deze dieren goed in de gaten houden.Ze hebben allerlei observatie posten gemaakt waar je ze kunt zien broeden.Als je geluk had zou er net een uit zee kunnen komen.Dan kan je ze zien lopen.En een geluksdag hadden we.Er liep er een te waggelen en er kwam er ook nog net een uit het water.Die laatste was een beetje bang voor de zeeleeuw die vlak aan de rand van het strand lag.Dat zijn nl natuurlijke vijanden van de pinquins.Zelfs de gids was verbaast dat we zoveel geluk hadden.Dat was in weken al niet meer gebeurd.Hihi.We hebben echt genoten van deze dag en hebben zoals jullie wel kunnen zien weer genoeg gedaan.We hebben zelfs de plannen al klaar voor de laatste 8 dagen.(Met de fiets de mount Cook over staat helaas niet op het programma Carolien.Misschien een andere keer Haha.We denken eigenlijk dat we best veel aan onze conditie doen trouwes.Wat dacht je van al dat wandelen)Dan moeten we nl de campervan alweer inleveren.En we vinden het net steeds leuker worden.
Tot morgen maar weer veel lieve groetjes van ons.

• 14 Oktober 2010 - 10:38

Kavya:

Hallo Marjo en Dick

Wat een belevenissen zeg! Leuk zijn die possums he? Ik heb ze afgelopen zomer ook veel gezien in Costa Rica!

Veel plezier!

• 14 Oktober 2010 - 10:44

Maureen:

Heerlijk al die knuffeldieren daar...echt iets voor jou marjo. (ps onze konijnen zijn di door Job alle 2 dood aangetroffen in hun hok..alletwee tegelijk...vreemd toch???)

• 14 Oktober 2010 - 14:07

Esmee:

Dank jullie wel, zondag heb ik mijn verjaardag al een beetje gevierd, maar morgen ben ik echt jarig. Ik ben best wel zenuwachtig voor wat ik allemaal ga krijgen. En de dag erna gaan we natuurlijk naar Turkije, ga ik lekker op het strand spelen. Mama vertelt wat jullie allemaal meemaken lijkt me ook leuk om te doen. Knuffel van Esmee

• 14 Oktober 2010 - 19:02

Pa En Ma:

mooi al die verhalen weer ,maar wat zijn possums eigelijk ik weet het echt niet. marjo je hebt wel heel erg genoten van al die dieren denk ik.ik zie je al helemaal sjouwen daar bij al dat vee. liefs .