Geen walvissen snik snik - Reisverslag uit Waimate, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Geen walvissen snik snik - Reisverslag uit Waimate, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Geen walvissen snik snik

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

13 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Waimate

Vannacht was het echt koud.Vanmorgen was het gras dan ook wit van de rijp.Brrrrrr.Wij weten hier ook wel wat koud is en een winterjas en handschoenen hebben we niet in de koffer Hihi.Vanmorgen scheen de zon weer volop en was het al snel aangenaam warm.Om half 10 al bij de walvissen"Opstapplek".Wat waren we verbaast dat ze nog niet wisten of we konden gaan.De vaart van kwart voor 8 was nog op zee en die was erg ruw(Was ik ff blij dat we niet voor die vroege boot hadden gekozen)Het duurde maar een kwartier toen stond al op het bord dat het gecancelled was.Snik snik.Raar de voorspellingen waren heel goed,windkracht 1 en prachtig weer en dan toch is de zee waar de walvissen zijn heel ruw.Als we tijd over houden gaan we de laatste dag hier nog terug voor de walvissentocht.We zijn meteen maar km gaan maken naar het zuiden.Op het eerste stuk werden we verrast door een groepje dolfijnen die vlak aan de kust aan het spelen waren.Even gestopt en met de verrekijker ff goed gekeken.Even later waren ze weer weg de zee op.Er was ook een groepje zeehonden vlakbij aan het spelen en zonnen in het water.Onderweg veel schapen gezien.Er staan er soms wel twee honderd op een grasveldje(Net zoals de koeien en herten hier).Ook weer veel wijngaarden.Het land was de meeste tijd aardig vlak maar dan ineens zit je te lunchen met een prachtig uitzicht op een fjord.Bijzonder toch weer.We zijn doorgereden tot ongeveer 2 uur rijden van Dunedin.Waar we morgen de Pinquins en Albatrossen hopen te zien.Daarna gaan we de laatste week hier de Alpen in.Nu staan we op een camping waar verder niemand is met heel veel dieren(Net de kinderboerderij)Wie zou dat nou uitgezocht hebben?????We gaan zo wandelen met de campingbaas om de wilde Walibies te spotten.Jaja als het dan geen walvissen kunnen zien dan moeten het maar de enige wilde walibies in NZ zijn(De eerste drie letter zijn tenslotte hetzelfde toch.
Veel liefs van ons.

• 13 Oktober 2010 - 11:25

Carolien:

Hoi Marjo en Dick!
    Ja, jammer van de walvissen, lijkt mij ook helemaal geweldig om te zien...Maar verder wel genieten,he? Hadden jullie het zo koud verwacht hier?
    Jullie gaan naar de Alpen dus even de fiets pakken en Mount Cook op ,hoor! (slechts 3475 meter)Is goed voor jullie conditie.... Hartelijke groeten, Carolien

• 13 Oktober 2010 - 15:08

Carolien:

ehhh.... 3754 meter bedoel ik!

• 01 November 2010 - 21:57

Norma:

wat jammer dat het met de walvissen niet door ging!! aan de andere kant hebben jullie nu wel weer heel veel ander moois gezien. hoop dat jullie het nog reden de walvissen te bekijken maar goed dolfijnen en zeehonden, wallibies enz zien pff is ook super zeg!!! liefs nor