Op naar het Zuiderlijkste punt wat wij gaan halen. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Op naar het Zuiderlijkste punt wat wij gaan halen. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuiderlijkste punt wat wij gaan halen.

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

15 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vannacht lekker geslapen, het was wat minder koud. Vanochtend bij het opstaan was het al aangenaam lekker weer. Korte broek en T-shirt dag. Om een uur of tien vertrokken van de camping op weg naar het zuidelijkste punt dat we gaan halen. Via Milton het eiland oversteken met als eerste stop Queenstown. Onderweg weer veel verschillende landschappemn en landbouwproducten. We komen onder andere door de Betuwe van Nieuw Zeeland. Alle fruitbomen staan hier momenteel in bloei. Vervolgens reden we door een landschap als de Ardeche met diepe gorges. We kregen zin om te gaan Kanoen. Zeker met dit mooie weer , 24 graden. Geen verhuurbedrijf gevonden wel konden we bundgy jumpen van de plek waar ze als eerste hadden verzonnen dat vanaf een brug te doen. Ik kreeg Marjo niet zover om dat te doen en zelf zag ik er ook tegenop dus maar genieten van hoe anderen zich in de diepte storten. Doorgereden naar Queenstown, een prachtig stadje, wel heel toeristisch. Hier zijn we direct maar naar de I-site gegaan om een trip naar Milford Sound te boeken. Onder het genot van een kopje koffie besloten om het met de bus te doen. Vliegen met vliegtuig of helicopter werd erg prijzig en je ziet dan niet de weg naar dit fjord. (must see nr 1 van NZ). Morgen vroeg op, 6.30 uur om 12 uur te genieten van Noorwegen in het kwadraat hopen we. (Dan hebben we daad werkelijk het beoogde zuidelijkste punt bereikt).
groetjes.

• 15 Oktober 2010 - 17:13

Geert En Bea:

Hallo Dick en Marjo,

Het ziet er allemaal prachtig uit daar in Nw Zeeland. Als we de verslagen zo lezen bevalt het wereldreizen jullie goed.
    Over een paar weken vertrekt Tessa met haar vriendin voor hun grote reis. En...in februari gaan wij ze ontmoeten in Nieuw Zeeland!! Dus jullie verhalen verhogen ook onze voorpret. Nog heel veel reisgenoegen.
    Groeten G&B