op de skipiste door "Zwitserland" - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu op de skipiste door "Zwitserland" - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

op de skipiste door "Zwitserland"

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

06 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Vanochtend rustig aan gedaan en om een uur of half elf vertrokken uit Taupo. Net onder het Taupo meer (grootste van NZ) ligt het Turangigo nationaalpark. In dit park liggen drie vulkanen die nog besneeuwd zijn aan de toppen. Wij naar boven en daar werd vollop geskied. Wel en beetje koud dus ik moest de lange broek maar weer eens aan. We konden ons beheersen en hebben geen ski's gehuurd en alleen een lekker bakkie koffie genomen. We hebben overigens tot op heden elke dag de zon, op 1 dag na toen we naar de cape gingen. Toen en vannacht hebben we een beetje regen gehad. De temperatuur is onder de twintig graden maar met het zonnetje erbij is het best lekker. 's Avonds koelt het wel snel af maar dan zetten we het kacheltje maar even aan. Vanvond pakken we een sauna en dat is ook lekker warm
Vandaag ging onze tocht verder door een Zwiterachtig landschap en heb dus wat passen gereden. De natuur blijft hier overweldigend. We zijn net even vanaf de camping naar het strand aan de westkust gelopen maar dat is hier niet zo mooi. Zwart zand en veel rotsen en het waait een beetje en het is dus kil. Morgen even het stadje bekijken en op weg naar Wellington om de oversteek naar het Zuidereiland te regelen. Dan hebben we ongeveer 2000 km afgelegd op het noordereiland.

groetjes marjo en dick.

• 06 Oktober 2010 - 13:48

Maureen:

dank voor je lieve mailtje! enjoy! xxxx

• 06 Oktober 2010 - 21:07

Tim Brunekreef:

Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend en bevalt het jullie uitstekend. Op afstand geniet ik met jullie mee door het met veel plezier lezen van jullie reisverslagen! Geniet ervan!

Liefs Tim