Lady Knox geyser en Champagne krater. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Lady Knox geyser en Champagne krater. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Lady Knox geyser en Champagne krater.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

05 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een thermaal badje vanmorgen op naar "Wai-o-Tapu Thermaal Wonderland"
Eerst de moddderbaden bekeken.Prachtig.Daarna deed iemand van het park een stuk zeep in het gat van de geyser "Lady Knox"10 minuten later spoot hij 10 meter hoog.Daarna het park op vol kraters.Allemaal verschillende vormen en kleuren.(Groen voor arsenicum,geel voor zwavel houdend,rood voor ijzeroxide enz)Op het laatst wist je niet meer waar je kijken moest.Vooral de champagne krater was erg indrukwekkend.Grijs met een rode binnenrand en helder groen water in het midden en veel stoom.De hele wandeling koste 2 uur.Dus ook vandaag hebben we weer genoeg beweging gehad.Daarna naar "The Hakka Falls"(Een waterval die echt met geweld naar beneden kletterd)gereden.Bij de moonkrater besloten dat we al zoveel moois hebben gezien dat we deze maar ff overslaan.Garnalen gegeten in de enige garnalenkwekerij in NZ.Heerlijk en nu staan we weer op een leuke Kiwi camping.
Tot morgen maar weer gr van ons.

• 05 Oktober 2010 - 07:40

AGo:

Helaas geen foto's erbij, dus moest ik meteen even Googlelen. Jullie schrijven heel beeldend, maar hier heb ik als leek toch foto's bij nodig. Het blijft leuk om jullie route te volgen.
    Nemen jullie nog een mooie Maori-tattoo? Dat is pas een bijzonder souvenir :-)

• 05 Oktober 2010 - 14:18

Maureen:

even lezen op mijn werk nu weer verder voor de kinderboekenweek! zoen

• 05 Oktober 2010 - 18:56

Pa En Ma. :

lieve marjo en dick. kunnen jullie al het moois wat jullie beleven nog wel verwerken,wat ongelooflijk allemaal wat heerlijk dat je dat allemaal mee kunt maken. ik geloof dat jullie dochters de vrijheid steeds prettiger gaan vinden als jullie terug komen zal het wel even wennen worden. alle goeds toegewenst van ons wij genieten mee.groetjes.