Naar cape Reinga - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Naar cape Reinga - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Naar cape Reinga

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

30 September 2010 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Vanmorgen om half 9 gehaald door een grote toeringcar.Eerst nog ff wat mensen halen en dan op weg naar 90 mile beach(96 km)Wat schetst onze verbazing we crossen de hele afstand over het strand met de bus.Wie had dat gedacht.De chauffeur had haast want het tij(vloed) kwam op en dan wilden we toch echt niet meer op het strand rijden Haha.Dus scheurden we met 100 km per uur over t strand.Onderweg in een flits een zeehond gezien(Ja alleen de mensen oa ik dus die toevallig net keken )daarna reden we via een waterloop(Ja,met de bus dus.Heel apart)naar hoge zandduinen(143 mtr hoog)om te gaan zandsurfen.Wij hebben vanwege het slechte weer en de beperkte kleding die we bij ons hebben ff alleen gekeken hoe iedereen,vooral de backpackers,nat en vies werden.Ze kwamen in duizelingwekende vaart naar beneden.Daarna picknicken op een prachtig strandje tussen de rotsen.Op naar cape Reinga.Het waaide er ontzettend en het regende(Ja,ja NZ lijkt op NL).Helaas het zicht was nihil.Jammer maar helaas konden we de Tasman zee en de Pacific alleen maar horen(Op de nieuwe foto's staat hoe wij er stonden en hoe het eigenlijk moest zijn)Daarna nog met gids bij Kauri(Grootste boom)gum delvers/museum gekeken hoe ze Amber wonnen.(Hars van de Kauriboom wat de boom in de grond laat lopen en de "diggers" delven het dan op.Het was evenveel waard als goud in die tijd)Om half 5 weer thuis van een indrukwekkend dagje "Noordelijkste punt"Ff eten opgewarmd in de magnetron (Luxe he?)Vanavond op tijd slapen want morgen hopen we weer helemaal terug te rijden uit het noorden tot onder Auckland bij Rotorua
Hopelijk tot morgen veel liefs van ons uit het koude noorden.

• 30 September 2010 - 09:45

Maureen:

even een knuffel geven....

• 30 September 2010 - 17:24

Jan En Con:

hallo,wereldontdekkers.

Ik zie dat jullie het ontzettend zwaar hebben.
    Eindelijk tijd om jullie is even te tracken.Hoe gaat het met jullie? Wat ontzettend leuk om alles te zien en te lezen wat jullie meemaken, zou zowat zeggen dit wil ik ook maar zoals jullie weten begin ik al na 8 dagen te janken van heimwee.Dick snapt natuurlijk dat we hem verschrikkelijk missen bij tennis....(alleen de 4e set in de bar).We moeten zaterdag onze 1e wedstrijd van de bedrijvencomp.spelen en we zullen er zeker een op jullie drinken op jullie.
    Heel veel plezier daar en geniet ervan.

• 30 September 2010 - 17:30

Pa En Ma.:

nu is het helemaal een feest om jullie te volgen.het gemis is er heel wat minder door.nadia was hier om nino te halen helemaal blij met de nieuwe situatie op school,dus het zal wel goed zijn zo.het is hier gewoon herfst koud en nat niet lekker groetjes en liefs van ons.

• 01 Oktober 2010 - 06:28

Heleen:

Hoi, Onze kleindochter is geboren!!Ze heet Maryam.Joan en Maryam maken het goed xxxx