Naar het noorden - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Naar het noorden - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Naar het noorden

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

29 September 2010 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Vanochtend rustig aangedaan, lekker ontbeten en om een uur of 11 gaan rijden langs de oostkust van het noordereiland. Nu met een ingepakte Camper en lege koffers. De Camper is overigens een aardig huis met tv, magnetron, oven, douche met warmwater. Jullie zien wel het ontbreekt ons wederom niet aan luxe al doet het ons wel heel sterk aan camperen denken wat we eigenlijk hadden afgezworen. Hier is het anders volgens mij onmogelijk om op een andere manier beide eilanden te bekijken vanwege de grote en de afstanden die afgelegd moeten worden op tweebaanswegen die ook nog eens kronkelen door bergachtige gebieden.
Langs de oostkunst liggen vele witte stranden en grotere en kleinere eilandjes. Af en toe zien we ze vanaf een heuvel en af en toe rijden we er pal langsheen. Ik kan me nu voorstellen waarom hier veel SF-films worden opgenomen want het landschap is zeer bijzonder en lijkt van een andere planeet. Er is heel afwisseling in landschap dan weer groen teletubie land dan weer rotsen en dan weer een blauw-groene zee. Echt prachtig.
Morgen maken we een tripje naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland en dan overmorgen helemaal afzakken naar het Zuiden. Drie weken lijkt wat kort om alles te kunnen zien maar we doen ons best.
We hebben de afgelopen 2 dagen al 500 km gereden. Om helemaal naar het Zuiden te komen hebben we nog minstens 2000 te gaan. Daarna nog weer omhoog naar Christchurch. We zien het wel en we go with the flow.
groetjes.

• 29 September 2010 - 09:30

Norma:

Lieve Marjo en Dick,

Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan!

Groeten Norma & Marcel

• 29 September 2010 - 09:42

Margriet:

Dear family
    Wat een prachtige foto's!
    Het lijken wel ansichtkaarten....geniet er maar lekker van.
    Groetjes Margriet

• 29 September 2010 - 16:14

Lieselotte:

leuk dat je nu ook foto's hebt kunnen plaatsen. Mooi hoor! Ha..ha..het ging goed in het casino las ik. Ja, je hebt ook goed geleerd hoe het moet ;-)
    Jullie hebben wel veel afwisseling in het weer lees ik. Marjo, kom je wel uit met 1 tas kleding? groetjes en veel plezier nog.

• 29 September 2010 - 16:49

Bert En Lia:

Wat leuk dat jullie nu ook foto's hebben. Prachtig. Zijn we er ook een beetje bij. Is Dick wat afgevallen???

• 29 September 2010 - 18:35

Norma:

wauw wat een ontzettend mooie foto's!!!!!

• 29 September 2010 - 20:53

Dick En Winnie:

Hi Marjo en Dick,
    Als jullie direct inCape Reinga zijn, dan zijn jullie nog maar 11000km van ons vandaan!
    Wij hebben deze link van Dick's moeder gekregen en wij genieten elke dag van jullie avontuur.
    Groetjes uit British Columbia