2e dag halongbay. CAT BA - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu 2e dag halongbay. CAT BA - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

2e dag halongbay. CAT BA

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

04 Augustus 2014 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

De tweede dag wederom vroeg aan het ontbijt. We krijgen weer een prima ontbijt. Om 9 uur vertrekken we naar het Pearls museum. Een drijvende oesterkwekerij waar oesters kunstmatig parels maken. We worden geïnformeerd hoe dit proces plaats vindt. We zien de mensen de oesters openen om de voorwaarden voor het vormen van een parel te organiseren. Na 18 maanden worden de oester geopend en de parel, als het succesvol is geweest, uit de oester gesneden. Om 1 uur terug naar de boot waar we vrijwel direct weer worden opgehaald om te vertrekken naar de bungalows. Een prachtige vaarroute , van anderhalf uur tussen de rotspartijen door. Onderweg veel primitieve viskwekerijtjes gezien en vissersgezinnen op hele kleine bootjes. Rond het middaguur zien we dan een wit standje met houten huisjes met rieten daken. Dat zijn dus de genoemde bungalows. We hebben het gevoel dat we in een folder terecht komen maar dit is echt. Na een heerlijke lunch rond 2 uur weer op de boot om op het eiland CAT BA. een fietstocht te maken naar een dorpje midden op het eiland. Na een fietstocht, door een wonder mooie natuur, in een verzengende hitte op krakkemikkige fietsen arriveren we in een dorpje. Hier pauzeren we en nemen wat te drinken. Daarna dezelfde route terug. Rond 5 uur terug op het witte strand bij onze hutjes. Nu genieten van de rust de stilte en het prachtige uitzicht. Rond 11 uur gaan ook bij ons de luiken dicht

• 14 Augustus 2014 - 21:08

Bibiane: