terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

terug in Bangkok

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

16 December 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Na het ontbijt een uurtje zonnen. Daarna met de scooter de westzijde van Koh Lanta verkent. Dit is het touristische gedeelte met veel resorts, barretjes, winkeltjes en restaurants. Het laatste stuk naar de vuurtoren was een aardige beproefing voor chauffeur en scooter. De weg hield op en ik moest de scooter via steile beklimmingen over rotsige paden en soms diepe modderige geulen recht overeind zien te houden. Er waren zelfs stukken bij dat Marjo moest lopen om dat de 125 cc scooter ons niet omhoog kon trekken. Aan het einde boven hadden we een prachtig uitzicht over een goudgeel strand. We zijn nog een stukje naar beneden gegaan richting strand maar ook hier was het onverhard, rotsig ,zeer steil met diepe geulen. We zijn maar niet helemaal door gereden tot het strand want hoogst waarschijnlijk moest 1 van beiden op de terugweg dan weer lopen. De afdaling leek zo nog stijler maar we hebben het er zonder kleerscheuren afgebracht. De gloednieuwe scooter (stond nu 500 km op de teller waar wij er 100 van hebben gereden.) zag er alleen maar vies uit maar was verder nog helemaal heel. Het laatste stuk was weer aardig vlak en kon ik lekker door rijden (70-80 km/uur). Onderweg nog in een van de restaurantjes hoog boven de zee gegeten en genoten van het uitzicht. Om 2 uur terug bij het hotel want dat was de tijd dat de scooter terug moest. Om half drie werden we opgepikt door een minivan die na nog heel wat mensen opgepikt te hebben ons via twee ponden in twee uur naar het vliegveld van Krabi heeft gebracht. Onderweg nog leuk contact gemaakt met een stel uit Haarlem. Hierdoor vloog de tijd om en voor dat we het wisten zaten we al weer in de lucht. Om 9 uur gearriveerd in Bangkok waar we dezelfde truck als de laatste keren hebben uitgehaald. Direct naar de vertrekhal gaan en daar een taxi pakken naar het centrum van Bangkok. Voor 200-250 THB ben je dan op de plaats van bestemming. Marjo had vanmiddag een hotelletje geregeld en die zit midden in de chinese wijk vlak bij het Royal Princess Hotel waar we morgen om 900 uur moeten zijn voor een dag fietsen in Bangkok en omgeving . Als we dan om 6 uur 's middags terug zijn hebben we nog ff de tijd om ons op te frissen en dan te vertrekken naar het vliegveld. We worden om 10 uur 's avonds opgepikt en vliegen dan rond 1 uur plaatselijke tijd weg naar Londen.
groetjes van ons.

• 16 December 2010 - 18:20

Ed En Margriet:

Wat een prachtige reis hebben jullie gehad!
    Wij hebben er ook van genoten!
    Goede reis terug.
    Liefs Ed en Margriet.

• 16 December 2010 - 19:42

Bert En Lia:

Eind goed al goed! Prachtige vakantie met ruim 37000 pageviews.....Een voorspoedige reis terug. Jullie komen terug in de sneeuw met een beetje vorst. Went vast wel weer snel! Tot zaterdag of zondag!

• 16 December 2010 - 20:32

Siep En Coby:

Prettige terug reis naar een wit en koud nederland.
    Siep en Coby + kids

• 16 December 2010 - 20:37

Lieselotte:

Nou, dat was het dan. Jullie zijn aan het eind gekomen van een geweldige reis.
    Ik heb er van genoten (jullie ook ? ;-) ha..ha..). Ik wens jullie een hele goede terugreis.

• 16 December 2010 - 22:22

AGo:

Wat zal ik het missen om jullie verhalen te volgen. Wat zal ik het fijn vinden om je weer in de wandelgangen te zien. Eerst genieten van de vakantie: Fijne Feestdagen!