Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

04 December 2010 | Laos, Vientiane

Vanochtend geen wekker dus lekker uitgeslapen en rond tienen aan het ontbijt. Na het ontbijt naar een ander hotel (aan de overkant van de straat).
Om 11 uur gestart om wandelend Vientiane te bekijken. Lekker langs de Mekong slenteren en genieten van de gebouwen, Paleis, tempels en standbeeld. Ook hier barst het natuurlijk weer van de tempels. (Er zijn weer erg mooie bij en met andere dingen die we nog niet gezien hadden en maar weer gefotografeerd) Daarna kwamen we achter het paleis in de grote gebouwen buurt, Ambasades en ministeries. En zoals in elke hoofdstad zijn alle bouwerken groter als in de overige delen van het land. Gelunched in een restaurant vlakbij een oude stoepa. Verder gewandeld en duidelijke de Franse colonialetijd gezien. Ze hebben hier in het verlengde van het paleis de champs elysee neer gelegd met een echte Arc de Triomf (Alleen met torentjes in boedistische stijl). Natuurlijk hebben we deze beklommen en genoten van het uitzicht over Vientiane. Nog even een stukje park, weer zoals in parijs, bezocht en een ijsje gegeten.
De terugweg liep in eerste instantie weer over de Champs Elysee om vervolgens iets eerder links af te slaan om weer richting ons nieuwe hotel te lopen. We wilden onderweg nog ff langs de tourist information en een terrasje pakken maar alles was bijna dicht. Iedereen lijkt uit te rusten van alle zware activiteiten van de afgelopen maanden. 450 jaar bestaan van Vientiane, nationale feestdag, etc.
Nog wat winkeltjes in geweest en boodschappen gedaan zodat we van ons biertje en wijntje konden genieten op onze hotelkamer. al met al hebben we zo'n 6 uur gewandeld door de stad.
Dus actief bezig geweest en zijn samen met de naweeen van de indrukken van gisteren, de lange vlucht, en wandeling van vandaag helemaal kapot. Gaan vanavond lekker in bed film kijken en vroeg slapen. Morgen proberen we nog het Boeda park hier 25 km vandaag te bezoeken.
We zijn al bijna bekeerd tot het boedisme want je komt er hier geen minuut omheen. Tempels, monks, offerpalen bij elk huis, etc. Wij zelf lopen al met bandjes gekregen van de monk (natuurlijk hebben ze daar een paar dubbeltjes voor gekregen) zodat we steeds good luck hebben.
Inmiddels hebben we ook een offerte om de laatste 12 dagen in Thailand door te brengen.Dat wordt heerlijk uitrusten en alles verwerken voor we terugkomen over 14 dagen Brrrrrrrrrrrrrrr
Groetjes van ons.

• 04 December 2010 - 16:01

Reina En George:

Het Boedhisme is het overwegen waard hoor! Je ondergrondje is nu inderdaad al goed gelegd. Fantastisch dat schoolproject. Zoals Bert al schreef, sneeuw ten overvloede. Mark heeft vanochtend bij ons achter helemaal schoon geveegd maar daar is niets meer van te zien. Ik denk dat er in een paar uur tijd al zo'n 8cm is gevallen. Ik zet de hutspot zo maar op, genieten jullie nog maar paar dagen van de curry. Dikke kus van ons.

• 04 December 2010 - 18:17

Hannah En Francis: