Geen walvissen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Geen walvissen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Geen walvissen

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

22 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanochtend vroeg opgestaan. Om 7.45 uur waren we voor de tigste keer bij de boot om de zee op te gaan om walvissen te spotten. Ondanks het stralende weer werden de eerste twee afvaarten gecanceld. Wij wachten tot tien uur maar ook die twee afvaarten werden wederom gecanceld. We wilden nog een poging wagen om 1 uur. Tussen door even naar de jonge zeehondjes bij de waterval geweest. Het leek wel een speelplaats voor de kleintjes, De mama 's waren op zee om eten te scoren en de huilers waren echt niet aan het huilen maar met z'n twintigen aan het spelen. Een prachtig gezicht. Daarna voor de laatste keer boodschappen gedaan. Even terug geweest naar de camping om de afhandeling van het chloor verhaal te vernemen. De eigenaar kwam niet veel verder dan 1000 keer zijn excusus aan te bieden. De jeuk wordt wel snel minder maar ik moet de rest van de vakantie met een witte ipv een blauwe zwembroek verder. (Ga natuurlijk wel een nieuwe aanschaffen). Om 1 uur terug bij de boot en ook deze ging weer niet door. Nou jammer dan, moeten we nog maar eens terug naar NZ. Direct vertrokken naar Christchurch. Na onderweg nog ergens koffie gedronken te hebben waren we rond half 5 op een camping dicht bij het centrum. (De navigator Marjo heeft de zaak goed onder de knie) Lekker in zon een wijntje een een biertje genomen en om 7 uur eten gemaakt. Morgen naar de markt in Christchurch, de koffers weer inpakken, hotelletje zoeken en de camper (na 5000 km (ongeveer 200 km per dag afgelegd te hebben) weer inleveren. (Poeh dat wordt een drukke dag). En zondag naar Thailand. We zullen wel zien wat we daar kunnen doen. Als de helft onder water staat is er ook nog een helft droog. In 8 weken zal't in de droge periode wel weer opdrogen. Mochten we de plannen gaan wijzigen dan houden we jullie zoals de afgelopen 8 weken wel op de hoogte.
groetjes van ons.

• 22 Oktober 2010 - 08:15

Pa En Ma :

hoi weet je wat ik nog even wil weten over n. z. ik dacht altijd dat daar veel struisvogels waren, maar dat is blijkbaar niet zo. zeker een kleln foutje bij mij daar boven. goede reis naar jullie nieuwe avontuur .groetjes en liefs van ons.

• 22 Oktober 2010 - 08:20

Pa En Ma.:

p.s. wat zullen jullie de camper missen.

• 23 Oktober 2010 - 21:20

Jantien:

hoooi,

wat goed dat jullie je nogsteeds vermaken.
    ik hou jullie dochters goed in de gaten,, ben er dagelijks.. heb zelfs een x gezond gekookt voor ze.. nou nog heel veel plezier

groetjess