Abel Tasman national park - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Abel Tasman national park - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Abel Tasman national park

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

10 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Nelson

Vanochtend vroeg opgestaan (De zon op zien komen). Om half acht reden we richting het Abel Tasmanpark waar we om 9.00 uur in de watertaxi stapten (een boot op een aanhanger achter een tractor). Vijf minuten later reed deze de zee in en dropte de boot in het diepe. Wij hebben drie uur langs de kust gevaren (gespeed in de speedboot). Onderweg hier en daar gestopt om wat bijzonders te zien zoals de gebroken appel (rots), zeehondencolnie op een rotseiland, de kleinste pinguin (blauwe) gespot (het is marjo gelukt om deze vast te leggen op de plaat), wat baaitjes ingevaren (wat een helder water en prachtig groen/blauw). Om 12 uur gedropt op het strand (op blote voeten naar de wal). Drie uur het pad gevolgd door de prachtige natuur, meestal op hoogte met rechts de rotsen en links de afgrond (beiden wel begroeid met voor ons bijzondere planten en bomen)
Veel vogels gespot. We moesten nog een uur wachten op de boot en besloten om naar de volgende oppik plaats te lopen (volgens de borden 30 minuten voor de low route) Na een half uur lopen begonnen we te twijfelen of dit wel klopte? Nee dus. We moesten bij low ti het droogvallende gedeelte oversteken en die was nog niet helemaal droog. Dus terug rennen en precies om vier uur op het strand waar we weer opgepikt werden, nu wel tot aan de knieen door het water. Een kwartier later voeren we weer op de aanhanger en bracht de trator ons terug naar de opstap plaats. Vanochtend hadden we het redelijk koud maar toen we gingen lopen brak de zon door en hadden we het al snel weer behoorlijk warm. Na het laatste half uur hadden we het zelfs heet (van het rennen ha,ha). Terug naar Nelson en om half acht aan het diner.
groetjes van ons.

• 10 Oktober 2010 - 09:44

Hannie:

Dag schatjes, wat grappig toch dat jullie zo'n innig contact met het thuisfront onderhouden! Woensdag weer gezellig bij pa en ma langs geweest en met mama op zoek naar vloeren gegaan. Het is leuk dat mama heel goed weet wat ze wil en mooi vindt. Hebben jullie ook foto's van de kleine Maryam ontvangen van Heleen? Ze lijkt volgens mij ook op Joan. Het is hier heerlijk weer en daar genieten we van. Afgelopen vrijdag was ik met 21 buurvrouwen uit eten, super gezellig! Ook dat je iedereen daarna op straat weer tegenkomt en kan "nakletsen". De groep wordt elk jaar groter, straks moet ik nog een heel restaurant afhuren! Heerlijk he, zo echt te reizen!
    Veel liefs uit Amsterdam

• 10 Oktober 2010 - 17:20

Pa En Ma:

hoi kinderen, wij maken er maar even een familie feestje van.wij hebben de foto s van ons achter kleinkind vanmorgen voor het eerst gezien het is weer helemaal om heel erg blij mee te zijn oma heleen staat er trouwemns ook niet verkeerd op. leuk he''wat is n.z. een mooi land zeg daar zou ik nou ook graag naar toe willen.we moeten de tijd maar proberen terug te draaien anders zal het wel niet meer lukken.we komen gewoon tijd te kort hier . fijn dat jullie zo dicht bij zijn door jullie verhalen. tot dan. lieve groeten