Maori dorp en geyser - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Maori dorp en geyser - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Maori dorp en geyser

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

04 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanochtend eerst uitgeslapen daarna onderweg naar "Hells gate"(Niet gevonden).Wel onderweg the bleu lake en the green lake gezien(Echt blauw en groen water) en The Burried Village(We zijn niet het terrein op gegaan.(Het dorp is ten slotte begraven Haha).Daarna naar Whakarewarewa(Ja spreek dat maar eens uit)Dat was weer geweldig.Met een gids door het Maoridorp gewandeld met uitleg over het koken,wassen baden en noem maar op.De Maori daar gebruiken de geyser voor het dagelijks leven.Nu ook gewoon nog.Ze koken op de stoom van de geyser in een soort kookkist(Hangi).We hebben mais geproeft wat ze zo in de hete bron hangen(98 graden)Daarna een Maori dans en zang voorstelling gekeken van een uur.*(jammer dat deze Maori geen tatoeages hadden.(Die van gisteren wel)Daarna een prachtige wandelling door het park gemaakt.Overal borrelt de grond en komen rookpluimen naar boven.Echt heel bijzonder.We zijn nog even dicht bij de geysers gaan kijken "De Pohutu en de King Charles"machtig als ze heet water de lucht inspuiten.Doorgereden naar Wai-o-tapu.We waren daar om half vijf even vergeten dat hier alles om 5 uur sluit.Dit bewaren we tot morgen.Nu naar een camping plaats vlakbij Waikiki Valley.Wat een verrassing was dat.6 thermale baden en een kokende rivier langs de camping.De bron van de rivier lag vlakbij de campig daar kwam water uit de aarde omhoog van 99 graden.Je kunt je niet voorstellen hoe schoon dat water is.'s Avonds in het donker zie je de rivier natuurlijk nog stomen.Heel mistiek.We kunnen ons voorstellen dat bv de film "De Hobbit"hier opgenomen is.
Veel liefs van ons vanuit het thermale bad(39 graden)Haha.