De Phi Phi eilanden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu De Phi Phi eilanden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

De Phi Phi eilanden

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

14 December 2010 | Thailand, Bangkok

Vanochtend de wekker maar weer eens gezet. Om half negen opgehaald, van het strand, met een speedboot. De zon scheen weer volop. Met volle vaart in 3 kwartier naar de Phi Phi eilanden gesjeesd over een vlakke zee. Eerste stop was bij de Phi Phi Lay waar filmmakers heel gek op zijn. Na de cave gestopt bij de james Bond beach. Het decor waar Golden Eye is opgenomen. Zoals in de meeste James bond films was het weer een idylisch plekje. Het eiland omgevaren naar het strand waar The Beach met Leonardo di Caprio is opgenomen. Ook hier was het een geweldig wit strand met de overbekende palmbomen. Jammer dat het er stikte van de toeristen, met name Italianen. Als je even van het strand weg liep via de oversteek naar nog zo'n prachtig wit strand werd het gelukkig een stuk rustiger. De reis vervolgde naar Koh Yong waar we hebben gesnorkeld en het was hier echt de moeite waard. veel vissen, mooi koraal met schitterende kleuren en heel helder water (Roxanne gefeliciteerd maet je snorkeldiploma en je moet je ouders echt ompraten om eens een eilandentrip in Thailand te gaan maken.). Door gevaren naar het Bamboeeiland waar we lekker Thais gelunched hebben en nog een uurtje konden relaxen. Na deze pauze weer in de speedboot op weg naar Phi Phi Don. Eerst naar Monkeybeach(Gelukkig Annet de kapitein wist al dat dit de moeite waard was) geweest waar ik ditmaal werd belaagd door een aantal apen (ze waren op mijn aansteker uit). Coca Cola kan hier trouwens wel een promotiefilmpje opnemen want de apen genieten hier van een blikje cola, en weten precies hoe ze deze leeg moeten drinken. Na deze stop naar het dorpje op Phi Phi Don en daar lekker ruim een uur geslenterd en boetiekjes bekeken. Wel kregen we het gevoel dat we er goed aan hebben gedaan om op de andere eilanden te verblijven want het is hier erg toeristisch. Er zullen best nog wel wat stillere stranden zijn maar deze hebben wij al gehad op Koh Kradan en Koh Gnai. De witte stranden vervelen trouwens nooit. Om kwart voor drie weer in volle vaart terug naar Koh Lanta. Marjo zittend op de boeg en ik staand in de wind voor op het schip. Zo geweldig dat we eigenlijk nog niet naar huis willen om hier nog langer van te kunnen genieten. Onderweg nog dolfijnen gezien. Rond half vier terug in ons huisje om te zwemmen maar het begon wat te spetteren dus maar lekker gerelaxed bij het huisje. De regen stelde niets voor en we zijn rond zessen het dorpje ingeweest en hebben heerlijk Tapas gegeten bij de Red Snapper.
groetjes van de speedboot genieters.

• 14 December 2010 - 17:37

Tamara:

Hoi,

Marjo, kom bij mij in groep 8 een leuke presentatie geven als het met aardrijkskunde over Azië gaat? Dat zullen de kinderen leuk vinden. Geniet nog effe.

• 14 December 2010 - 17:41

Bert En Lia:

Wat een mmoie foto's weer. Zitten jullie nu op eilandjes in de Golf van Thailand of aan de westkant van Thailand? Daar was de Tsunami. Nog een hele fijne afsluiting van jullie vakantie en tot gauw! Lieve groeten van ons!

• 14 December 2010 - 21:53

Pa En Ma. :

op de foto's te zien is het daar echt genieten prachtig doe dat ook maar die paar daagjes nog.wij kijken uit naar jullie thuiskomst .hoi . hoi .eindelijk.

• 15 December 2010 - 07:29

Heleen:

het aftellen is begonnen, doe voorzichtig en een fijne reis.
    Tot gauw xxxx

• 16 December 2010 - 00:04

Winnie And Dick:

Looks like you had a wonderful vacation.
    Safe travels home.