Weer een ander eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Weer een ander eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Weer een ander eiland

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

13 December 2010 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen lekker rustig wakker geworden. Dick ging ff een sigaretje roken en heeft lekker de deur open gezet. Kon ik lekker nog ff in bed blijven liggen genieten van het geluid van de zee en de vogels. Na het ontbijt(Tijdens het ontbijt de beo's of een neefje van de beo's op de foto gezet)de tassen weer strak ingepakt en om half 11 de longtailboot op om naar de ferry naar Koh Lanta gebracht te worden die iets verderop zee lag te wachten. De boottocht was heerlijk en duurde anderhalf uur.Onderweg langs de mangroves gevaren en zeeotters en een ijsvogeltje gezien.Het was echt prachtig.Bij de aanlegplaats was het een drukte van belang. Overal auto's en tuktuks en mensen die je naar een hotel wilden brengen. Weer wegen, dorpen, auto's en scooters en een warme douche plus electra voor 24 uur.Toch missen we het relaxte van de vorige eilanden nu nog wel een beetje.Het huisje is heeeeeeel leuk en heeft weer zeezicht.Joepie dat wordt morgenvroeg weer genieten van het geluid van de rollende golven.Hierhouden we het vast nog wel 3 dagen vol Hihi.Lekkere ligstoelen bij het huisje en aan het strand. Zee met mooie golven. Door de golven is het water wel troebel door al het zand maar dat mag de pret niet drukken.Het is echt een heel gezellig resort.Na de lunch zijn we maar eens rond gaan wandelen. Eerst via het strand langs een aantal resorts en barretjes en daarna via de weg weer terug.Overal resorts,hotels, restaurantjes, winkeltjes en zelfs een bank.(Die hadden we ook al 6 dagen niet gezien. Gelukkig hadden we wel genoeg geld bij ons)Ff koffiegedronken bij Starbucks.Daarna heeft Dick op mijn verzoek zijn haar laten knippen. Het is wel wat anders geworden als anders maar zijn haar was echt veel te lang en dan ziet het er niet uit.Ik vind het leuk staan jullie mogen kijken hoe je het vindt als je hem volgende week weer ziet misschien.Nog even een heerlijke duik in de golven genomen en daarna onder de warme douche. Na 6 dagen koude douche voelt dat echt heerlijk. Bij het hotel heerlijk vis en groenten uit" het pannetje gegeten".MMMMMMMM. Het is ook in dit resort veel te rustig. Ook hier hebben ze last van de economische crisis. Morgen gaan we een tripje maken naar de Koh Phi Phi's(Tenslotte zegt Annet steeds dat we zeker Phi Phi moeten bekijken. Dus dat doen we dan maar.Haha Kunnen we zien waar de tsunamie is geweest)
Groetjes van ons uit Koh Lanta

• 13 December 2010 - 15:59

Maureen:

Hi Marjo en Dick, hier echt geen zon,zee,strand,rust....maar kerstdrukte! Afgelopen weekend het huis in kerststijl gebracht! Op school nog even wat toetsen en kerstliedjes oefenen voor donderdag. Donderdagavond zingen en kerstbuffet met de kinderen op school. Vrijdagmiddag kerstlunch met collega's en dan...joepie kerstvakantie met als bonus: mijn vriendinnetje weer terug!!!!!!! Geniet van de laatste relaxte dagen in het schone Thailand! Dikke knuf voor jullie!xxx

• 13 December 2010 - 17:23

Yvonne:

Hoi hoi,

NOg maar een paar daagjes!!! Raar idee hoor! Toen wij jullie verlieten in Chiang Mai hadden jullie nog wéken te gaan. Time flies when your having fun!

Geniet nog lekker de laatste dagen!

Liefs,

Yvonne

• 13 December 2010 - 21:40

AGo:

Waarschijnlijk lezen jullie dit te laat, maar ik probeer het toch.

Hopelijk staat er niet teveel wind en kunnen jullie naar het strand van Koh PhiPhi Lee! Vergeet de kapitein niet te vragen of hij even aanlegd bij 'monkey island', zoooo leuk. Veel plezier

• 13 December 2010 - 22:50

Teunie:

Hey Marjo en Dick,
    Jeetje, komen jullie al zo snel weer terug! Wat is dat snel gegaan.....het wordt vast vreselijk wennen voor jullie. Ik hoop dat jullie een goede reis hebben. Doe voorzichtig en tot heeeeeel gauw!!
    liefs Teunie

• 14 December 2010 - 06:08

Roxanne:

IK HEB MIJN SNORKELEN B DIPLOMA GEHAALD. XXXXX Roxanne
    Tot zaterdag

• 14 December 2010 - 06:10

Marc En Anita:

Alvast een hele goede terugreis. Geniet nog van de laatste dagen. Zeker van de warmte, hier heeft het gisteravond weer gesneeuwd.
    Groetjes en tot zaterdag. De buurtjes

• 14 December 2010 - 08:09

Carla:

Hallo Marjo en Dick, wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt echt iets wat je je leven lang bijblijft. Maar helaas aan alles komt een einde , alhoewel jullie vast nu ook heel blij zijn om weer thuis te komen. Zoals jullie wellicht weten is het hier koud brrr en wit dus als je ff kan neem wat zonneschijn mee hiernaar toe hahahah. Nou mensen een hele goeie reis terug en wat ik begreep zijn jullie bij de jaarlijkse kerstbrunch zondag dus ik zou zeggen tot dan
    groetjes Carla

• 14 December 2010 - 13:49

Frieda:

Heb jullie reisverhalen gelezen, geweldig wat een avontuur. Wij vertrekken 15 januari naar Thailand. Alleen de reis geboekt, de rest doen we ter plekke en na het lezen van jullie verhalen is dat wel een goed plan. Geniet nog even de allerlaatste dagen en tot zondag... Groeten Ronald en Frieda