Weer een ander land - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Weer een ander land - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Weer een ander land

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

23 November 2010 | Laos, Vientiane

Vanochtend hebben we om half acht afscheid genomen van onze gastheer en gastvrouw. Met een dikke knuffel en een klein traantje zijn we in de auto getapt. Om half negen vertrokken we vanuit Surin met twee Zwitserese dames richting grens Laos. Daar rond het middaguur het visum geregeld (was binnen het half uur klaar) de taxi geopakt naar Pakse.
We zitten nu in een hotel met uitzicht op de Mekong. We hebben het weer goed voor elkaar en wederom eem prachtige sunset op het dakterras gezien waarbij de zon in de Mekong weerspiegelde. Even geprobeerd wat geld te pinnen (En ja hoor Annet het stikt hier ook van de ATM's). Met wat kipen op zak gaan we straks lekker eten. Morgen maar eens uitzoeken hoe we de komende dagen gaan invullen en wanneer we vertrekken naar Vientiane.
groetjes van ons.

• 23 November 2010 - 12:56

Maureen:

Oh heerlijk , het is hier koud en zit nu wat ziekjes thuis. Pencilinnekuurtje doet wonderen! Neem je wat zonnestraaltjes voor me mee? kussie

• 23 November 2010 - 13:58

Gré:

Wij waren 8 jaar geleden voor hert laatst in Thailand en Laos. Pascal was er 4 jaar geleden nog. Onze laatste reis die kant op was in 2006 naar Indonesië.
    Ik was er al op gaan rekenen dat er veel meer moderner verkeer zou zijn als 8 jaar geleden, dat was dit jaar in Ghana ook al het geval.
    Verschil met jullie is dat wij alleen budget reizen, we kunnen ons geen 7 maand midrange hotels veroorloven. Verder zullen we veel minder pakketreisjes kunnen nemen, dus meer zelf uitzoeken en bereizen. daar hebben we dan ook de tijd voor.
    Van de prijzen zijn we goed op de hoogte, omdat we de aller nieuwste lonely planets bij ons hebben.
    We hebben er nu echt zin in, vandaag over 5 weken vertrekken we.
    Veel plezier nog in het super mooie Laos de laatste weken.

• 23 November 2010 - 19:54

Gerbrand-Petronella:

Hallo Marjo en Dick,

Wat heerlijk om jullie avonturen van de afgelopen week te lezen. Wat was het fantastisch en gezellig op Ko Chang.
    Alles hier in NL is voor ons alweer volledig aan de gang. Lastig om dat heerlijke vakantie gevoel wat langer vast te houden. Vroeg donker en koud....
    Geniet ze het laatste maandje samen!!!
    Groetjes Ger en Peet

• 23 November 2010 - 20:14

Manon:

Ik ben je niet vergeten hoor!!!!haha. Ik alleen niet altijd een reactie geplaatst, sorry...
    Wat hebben jullie toch alweer een hoop meegemaakt, echt gaaf!
    Geniet nog van de laatste weken en tot snel!
    X Manon

• 23 November 2010 - 20:37

Steffi En Yanti:

We dachten laten we maar eens even een berichtje achterlaten..
    we zaten even op de computer naar huisjes te zoeken (a)..
    nog eventjes en dan zijn jullie weer terug.. nu hebben jullie 3 dochters :P haha jantien's moeder is haar helemaal kwijt zegt ze steed.. en dan zeggen wij jaa mijn ouders zijn al bijna 4 maanden kwijt, ze moet maar een beetje voor ons zorgen.. we gaan nog even de laaste weken genieten hier van alle vrijheid :P en dan zijn jullie er einndeellijkk weer.. enjoyyy doen wij ook :p ennn pas goed op jullie zelf ( dat doen wij ook nog wel :D ) loveee julliieeeee... heeel veeel liefs van ons!! niet teveel chillen he gedraag jullie.. doe geen dingen die wij ook niet zouden doen haha

• 24 November 2010 - 09:17

Jan Brunekreef:

Hoi Marjo / Dick,
    hier ben ik ook weer een keer. Ik lees de verslagen trouw, echter niet altijd in de gelegenheid een berichtje te plaatsen. Zo te lezen en de plaatjes bekijkend vermaken jullie je nog uitstekend. Ga daar vooral nog mee door, de tijd vliegt wat dat betreft. Voor je het weet zijn jullie weer terug in het natte en koude Nederland.
    Knuffel en groeten van Jan & Thea