Naar deThaise school. - Reisverslag uit Surin, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Naar deThaise school. - Reisverslag uit Surin, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Naar deThaise school.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

22 November 2010 | Thailand, Surin

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan.Lekker ontbijten,daarna zonnen,puzzelen en lezen.Om half 1 een lichte lunch en daarna op naar de school waar de zus van Prinya lesgeeft.De kinderen zaten al ongeduldig te wachten op onze komst.We hebben een uur lang Engels gesproken met de kinderen.Het was echt heel leuk.De kinderen keken hun ogen uit naar die rare Nederlanders met hun blauwe ogen.Wij keken onze ogen uit naar het aantal kinderen dat in het klaslokaaltje zat,55 in deze klas.Het aantal kan hier oplopen tot 60.En dan maar niet te spreken over het meubilair waarop/aan deze kinderen zaten.Hier 6 lange smalle tafels met aan beide kanten kinderen op krukken,plastic stoelen of oude banken.Er word hier echt niet gekeken of een kind aan de tafel of op de stoel past.Ongelofelijk.De boeken van de kinderen liggen allemaal over elkaar.Zouden ze hier ook gedifferentieerd lesgeven Haha.De kleuters zitten met 45 in een lokaal en slapen daar ook allemaal in datzelfde lokaal op een kleedje met een kussentje.De juffen kunnen dan natuurlijk alleen maar oppassen.De leerkrachten zien er allemaal even vermoeid uit.We zijn het hele schoolcomplex nog overgelopen.Tjonge wat een gebouwen.Er zitten hier 3000 leerlingen.We zijn weer een ervaring rijker.Na dit uitstapje zijn we naar het reisburootje geweest om de volgende 14 dagen te plannen.Eerst hadden ze een prachtige offerte voor een trip van 4 dagen door Laos maar 875 euro vonden we toch een beetje teveel geld.Dat past net ff niet in ons budget Haha.Nu vertrekken we morgen om half 9 met 2 Franse dames naar Pakse in Laos.Dus ons volgende bericht komt uit Laos(Als we tenminste een computer kunnen vinden).
Heel veel groetjes van ons.

• 22 November 2010 - 16:33

Teunie:

Hey allebei,
    Zo weer eens een berichtje van mij. Ook ik hoor bij al die mensen die niet dageijks reageren maar toch alles meekrijgen. het houdt maar niet op bij jullie. Heerlijk lijkt het me allemaal! Marjo, doe je nog even een cursus thais koken? Kunnen wij ook meegenieten :-) Ook dat lijkt me super lekker! Kun je straks, wanneer je al die weken nog vrij bent, kookworkshops Thais koken geven!! Je eerste deelnemer meldt zich bij deze aan! Liefs van mij, Teunie

• 22 November 2010 - 17:53

Diana Timmerman:

Hai Marjo en Dick!!

Wat een prachige verhalen en mooie foto's!! Wat maken jullie veel bijzondere dingen mee en wat zien jullie er lekker bruin uit!! lekkere temperaturen daar!! Heel bijzonder dit samen zo te beleven!! We missen jullie gezellige aanwezigheid in de buurt natuurlijk wel!! Geniet er nog lekker van en neem nog veel lekkere cocktails [op iedere buurtbewoner een]!!
    p.s vond in 1 van m'n opruimbuien gelukkig jullie emailadres was al veel eerder van plan jullie een berichtje te sturen,maar je weet hoe dat gaat!!

Gelukkig dat het met de meiden en Nino goed gaat!!

Groetjes Alfons kids en Diana

• 22 November 2010 - 18:07

Gré:

Dergelijk georganiseerde 'mooie' scholen hebben wij in Thailand nooit gezien.
    En om eerlijk te zijn ook niet in Indonesië, Laos, Tanzania of Ghana.
    Je mocht willen dat alle scholen er zo uit zagen.

• 25 November 2010 - 10:18

Jan En Ria Olthuis:

Hoi Marjo en Dick,

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Leuk om jullie verhalen te lezen! Nog heel veel plezier de komende dagen!

Jan en Ria