Loy Kraton - Reisverslag uit Surin, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Loy Kraton - Reisverslag uit Surin, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Loy Kraton

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

21 November 2010 | Thailand, Surin

Heerlijk uitgeslapen en rond tienen aan het ontbijt. De dag lekker verder luierend doorgebracht (lezen, puzzelen, zwemmen, etc). Rond vieren heerlijk gegegeten. Klaar maken en naar de stad. Rond zessen een marktje bezocht en lekker gesnuffeld, wat lichts gegeten. Daarna naar de rivier waar de bananenbladenbootjes versierd met bloemen en frutsels getooid met wierookstaven en een kaars te water werden gelaten. Het is prachtig helder en de vollemaan staat te stralen aan de hemel. Het is ontzetend druk en gezellig langs het water. Ook wij kopen elk een bootje en laten die te water. De bedoeling is dat je alle narigheid van het afgelopen jaar mee zend dus ff denken wat er voor vervelends is gebeurd het afgelopen jaar. Na een tijdje van dit bijzonder spectakel genoten te hebben ergens koffie gedronken. Op weg naar huis konden we nog genieten van de honderden lampions die ze hier tijdens Loy Kraton de lucht in laten gaan. Alles met het zelfde doel. (ik heb overigens ook nog wat vissen bevrijd uit hun zakje, ook en gewoonte tijdens dit gebeuren). Vandaag gaan we nog naar een school en morgen gaan we verder reizen. Vanavond gaan we nog wat bakjes hier thuis te water laten en ook twee lampions oplaten.
groetjes van ons.

• 22 November 2010 - 06:54

Marc En Anita:

Hoi buurtjes, kunnen jullie het niet laten om toch even naar school te gaan (haha). Neem je voor iedereen zo'n bootje of lampion mee, best handig. Wat vliegt de tijd, over 26 dagen zijn jullie er al weer. Hier verwachten ze aan het eind van de week ca. 15 cm sneeuw!!!!
    Geniet nog maar lekker van het zonnetje. Groetjes Marc, Anita, Roxanne en Esmee

• 22 November 2010 - 07:10

Joroliev:

Wij hebben gisterenavond ook de bananenbladenbootjes vanaf phi phi de zee in laten drijven. Alleen was onze volle maan verstopt achter dikke wolken, welke later veranderde in een onwijze tropische plensbui van bijna 2 uur! Verders hier wel alle dagen volop zon. Morgen gaan we nog 3 daagjes naar Krabi en dan zit onze reis er helaas op.

Groetjes,
    The kids

• 22 November 2010 - 11:52

Pa En Ma :

wij worden een beetje jaloers op jullie