City toer(En de harde schijf weer flink geladen) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu City toer(En de harde schijf weer flink geladen) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

City toer(En de harde schijf weer flink geladen)

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

25 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Tjonge jong het houdt maar niet op met al dat moois wat we zien.Nu de city toer door Bangkok gedaan.Het is ff geleden dat we zoveel goud hebben gezien.Pfffffff.De eerste stop was bij de Golden Boeda 11000 kilo aan goud.Echt machtig om te zien.Onze gids was een leuke verteller dat maakte het extra leuk.De op 1 na grootste Boeda,46 meter lang en 15 meter hoog(Een liggende dus) en dat helemaal van bladgoud.De kleinste Boeda was 46 cm groot.Met voor 3 seizoenen andere kleding.Nu was het nog de regentijd kleding met een waarde van ongeveer 11 miljoen THB.Onder deze boeda glinsterde alles van het goud en de edelstenen.Hoeveel dat waard zal zijn willen we niet eens weten.Daarna nog ff naar de Golden Palas.Je wist gewoon niet waar je kijken moest en wat je het eerst en het laatst moest fotograferen.En dat allemaal op een van onze "Rustdagen"
Nog even een bezoekje aan de edelstenenfabriek.Nou we hadden al veel glinsteren de dingen gezien vandaag dus dit kon er ook nog wel bij.Die lieve Dick kon het natuurlijk niet laten toch nog wat extra bling bling voor mij te kopen.Wat ben ik toch een bofkont met zo'n man.Vanmorgen bij het instappen in het busje tegen onze gids gezegd dat we nog niks geregeld hadden voor onze verdere reis en morgen op de bonnefooi naar het vliegveld wilden.Dat was niet zo'n goed idee zei hij.Dan kon het zijn dat je dagen moest wachten op een vlucht.Hij had nog wel een kennis Haha die het ff kon regelen.Na een half uurtje(De andere gasten moesten maar ff wachten) was de vlucht geregeld.Daarnaast heeft hij ook geregeld dat we door een vriend van hem opgehaald worden op het vliegveld en die brengt ons naar een hotel.De komende 4 dagen Chang Mai wil hij ook met ons plannen.Heerlijk toch zo heb je niks geregeld en zo is het allemaal alweer klaar.Chang Mai we komen eraan(We vliegen gewoon ff over het water heen)
Vanavond lekker uit eten geweest in het restaurant bij het hotel.Heerlijk Thais en ja hoor we zijn al verslaafd.Dick staat een beetje duf naast mij want na het happy our en het biertje van het happy our van gisteren wat we nog tegoed hadden denk ik dat ik niet meer veel aan hem heb vanavond.Een teen in bed en dan zal hij slapen als een roosje.Morgen dus bericht uit Chang Mai als dat gaat lukken(Tijdens de vlucht gaan we goed kijken of we iets van de wateroverlast kunnen zien)
Groetjes van ons.

• 25 Oktober 2010 - 14:58

Tamara:

Hoi hoi,

Heel veel plezier in Chang Mai. Het is daar errug mooi, maar wel warm en veel zweet als je een trekking gaat doen. Leuk om nu ook dingen te kunnen lezen die ik zelf ook gezien heb. Geniet lekker van al het moois in Thailand.
    De eerste werkdag viel best mee, ik had toch een stagiaire die de hele dag les gaf.

• 25 Oktober 2010 - 15:54

Jan Toet:

ik zie dat jullie je nog best vermaken. het genieten van dick is hier niet anders als in holland....hips :)
    Heel veel genieten nog !!!
    gr jan en con

• 01 November 2010 - 22:32

Norma:

wat heerlijk zeg dat je nog niets geregeld hebt en dat het binnen een allemaal geregeld is!! hahahah heerlijk dat dick ff mee gefeest heeft met met de happy our en super dat ie toch nog weeeeeeeeer een mooi siraad gekocht heeft voor je! wat een lieve man heb je toch. liefs nor