rustdagje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu rustdagje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

rustdagje

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

24 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Na de hectiche dag van gisteren. (bibberende knietjes of we het allemaal gingen redden. Vanochtend na vijf uurtjes slapen om 9 uur plaatselijke tijd opgestaan en genoten van een heerlijk ontbijt. Daarna maar de koffers, die we gisteren snel hadden vol gepleurd,leeg gehaald en alles maar eens opnieuw ingepakt. Even vergaderd over wat we gaan doen de komende dagen. We willen het even rustig aan doen en hebben we twee dagen bijgeboekt in dit hotel. Vanmiddag naar het reisbureau geweest om onze plannen wat vorm te geven. Een zeer drukke vrouw heeft ons niet erg veel verder geholpen. Wat wel duidelijk werd is waar we niet moeten zijn vanwege het water. De Trein naar het noorden is geen optie dus we gaan vliegen naar Chang Mai. Morgenochtend eerst een stadstour door Bangkok, (al om 8 uur 's morgens maar daar voelen we niets van vanwege de jetlag, voor ons gevoel is het dan 2 uur 's middags. Na het bezoek aan het reisbureau hebben we de skytrain een stuk gepakt en het laatste stuk gewandeld (half uurtje) naar het hotel. Zo hebben we iets van de drukte in Bangkok gezien en besloten dat we liever de natuur intrekken. De drukte was wel iets minder dan in Jakarta. Nu moeten we nog even proberen de ogen open te houden tot een uur of tien zodat we snel in het tijdsritme van Thailand komen. Dat is wel moeilijk. Morgen dus nog een dagje wennen aan de temperatuur hier en dan op naar het noorden. Wees niet bezorgt we passen goed op elkaar en ontwijken het water.
groetjes van ons

• 24 Oktober 2010 - 14:48

Heleen:

He hier is nog een trouwe lezer hoor, maar ik laat niet altijd een berichtje achter. snik en dan doe ik meteen niet meer mee. Nee hoor grapje, veel plezier daar in het verre Thailand. kus...

• 24 Oktober 2010 - 17:49

AGo:

Waar in Bangkok zitten jullie?
    een paar tips: MBK, het leukste winkelcentrum van Bangkok met bovenin heerlijk eten en een geweldige bios (Thaise ondertiteling): fietstocht dwars door Bangkok: kookcursus: met de boot over de Klongs: natuurlijk Grand Palace en daarnaast What Pho: kickbox-wedstrijd bekijken: een dagtocht naar de Bridge over river Kwai.
    Qua eilanden, natuurlijk KhoPhiPhi, maar Kho Chang is ook heel leuk, daar zit het strand aan de ene en leuke winkeltjes ed. aan de andere kant, makkelijk te berijken en niet al te ver van Bangkok.
    Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende avonturen!

• 24 Oktober 2010 - 19:33

Bert En Lia:

Goed idee om maar eens even een time out te nemen. Energie op doen en dan weer verder; in het noorden zijn er volgens ons geen overstromingen. Ik heb de verzending van de opblaasboot en de peddels nog net kunnen tegen houden. Als jullie t.z.t. weer afzakken is dat water ook wel grotendeels weg. Oh ja Dick, niet dat het zoveel uitmaakt in deze wereld maar Fijenoord heeft met 10-0 verloren van PSV.....
    Doe rustig aan en voor het vervolg: veel plezier!

• 24 Oktober 2010 - 21:00

Zondagstr.:

Wat een verassing vanmorgen jullie stemmen te horen vanmiddagWe hopen dat jullie plannen niet te vel verstoord orden door het water. Je bent met een nuchtere grunniger op stap Marjo. Als het land half onderwater staat dan is de ander helft droog daar zullen ook wel wat moois te zien zijn.geniet er maar weer van Hebelien is zelfs ook een fan van jullie en geniet ook van de verslagen.
    groeten en een big hug
    uit Roden

• 25 Oktober 2010 - 09:21

Jan Brunekreef:

Hoi Marjo & Dick,
    veel plezier in Thailand. Geniet van elke dag dat jullie er zijn en we hopen dat jullie weinig last van de overstromingen zullen hebben.
    P.S. Dick, we hebben de nederlaag van de 1e bedrijventennisavond weer volledig recht getrokken. 8-0 overwinning, met een positief gamesaldo van 48-7. Dus nu kunnen jullie de borrel gerust nemen.

Veel plezier nog,
    liefs Jan & Thea