weer wandelen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu weer wandelen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

weer wandelen

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

12 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen op tijd opgestaan en geinformeerd naar de trip naar de walvissen en dolfijnen. Er werd gevaren want het is hier prachtig weer. Wel wordt er een waarschuwing voor zeeziekte afgegeven. Even ontstaat de twijfel zullen nu gaan of uitstellen tot morgen. Op naar de i-site, waar ons probleem direct werd opgelost de boot was al vol voor vandaag. We hebben nu gereserveerd voor morgen 10 uur (3,5 uur de zee op). De aardige mevrouw van de i-site gaf ons een leuke suggestie van een wandeltocht langs de landtong bij Kaikoura (wandeling van 2,5-3,5 uur. Na ruim vier uur waren we terug bij de auto pffffff. Wel een schitterende wandeling langs twee zeehonden colonies en veel soorten zeevogels gezien. Een steile klim en afdaling op smalle paadjes met een afgrond aan de linkerkant. Bijna terug bij de camper hebben we bij het eerste beste resaurant genoten van een bakje koffie met wat lekkers erbij. De camping even weer vastgelegd, wat boodschappen gedaan en door gereden naar de zeehondencolonie van gisterem.
Onze GPS-gids had ons er toen al op gewezen dat daar een plaats bij een waterval was waar jonge zeehonden gebaard werden. We hebben de klim gemaakt naar deze waterval en ja hoor er waren daar een aantal jonge zeehonden aan het spelen in het meertje onderaan de waterval en er lagen er nog meer uit te rusten van het spelen. Wat mij maar steeds bezig hield is dat de arme moeders elke dag tegen de stroom in hun baby moesten voeren. Naar beneden ging wel lekker zoals we konden waarnemen. Onderweg trouwens nog een bord gezien met de waarschuwing voor overstekende zeehonden.
groetjes.

• 12 Oktober 2010 - 17:18

AGo:

3,5 uur is zo voorbij, want walvissen spotten is zoooo bijzonder! Oktober is er ook een goede tijd voor. Heel veel plezier