Dagje reizen. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Dagje reizen. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Dagje reizen.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

11 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen eerst maar eens lekker uitgeslapen.Daarna de campervan in orde gemaakt:water ververst alles geloosd wat er geloosd moest worden.Om half elf vertrokken(We hebben 3 nachten op de camping in Nelson gestaan.Dat gebeurd niet vaak maar bevalt prima).Vanmorgen was het zo helder dat we de besneeuwde bergtoppen in"De achtertuin"op de bergen konden zien.Prachtig.We gaan vandaag 3 uur en 20 minuten rijden en volgens de kaart zijn er niet veel bijzonderheden waarom we zullen gaan stoppen.Onderweg veranderd de natuur elke 15 minuten zoals we inmiddels wel gewend zijn.We komen in de wijnstreek terecht(Malborough) en gaan een wijnproeverij binnen.We hebben daar heerlijk gelunched.(Geen wijn gedronken want daar vonden we het nog een beetje vroeg voor)Na de lunch weer verder voor de laatste anderhalf uur.En wat voor anderhalf uur.Hier konden we dus zien hoe NZ is als het er waait.Dick moest met twee handen het stuur van de campervan vasthouden anders werden we zo van de weg af geblazen.We hadden de voorspellingen wel gelezen dat het vandaag windkracht 8 zou zijn maar dat dat dan zo zou zijn op de weg hadden we ff niet meegenomen.Haha.Dick is gelukkig niet zo gauw gek te maken dus die reed rustig door.Bij de zee waren de golven heel mooi hoog.Ineens zegt Dick:"He ik zag een zeehond"Wij een parkeerplaats op.Ik zou wel ff teruglopen om de zeehond te fotograferen.Maar ach dat hoefde niet er lag er een gewoon net voor de auto.Wat bijzonder toch weer.Er zaten er ook nog een paar in het water.Ik in de harde wind over rotsblokken geklommen om er wat beter bij te kunnen om foto's te maken.We zijn daar een poosje geweest om te genieten van het geluk dat we hadden om zomaar zeehonden te zien.(Gisteren moesten we er nog voor naar een eilandje varen).Wat keken we op toen we verder reden en de ene zeehond na de andere zeehond zagen.In het gras ,op de rotsen, in het water.Ze waren echt overal.We hebben er zo tussen gelopen en konden ons geluk niet op.Op de camping aangekomen blijkt dat dat hier heel gewoon is dat er wel honderden zeehonden zijn.Als het weer morgen beter is(Zeker geen wind)gaan we walvissen en dolfijnen kijken(En niet zwemmen met de dolfijnen hoor Ton.Het is hier echt koud op de wal al.Hoe zou dan het water zijn????Brrrrrrr)Eenmaal op de camping knapt het weer snel op.Dick heeft foto's gemaakt van een prachtige zonsondergang.Met onvoorstelbaar mooie rode wolken.Geweldig.Nu is het helder in de lucht met allemaal sterren.Dat kon morgen wel eens de zee op worden.Joepie.
Veel liefs van ons.

• 11 Oktober 2010 - 13:55

Maureen:

Doe de zeehondjes maar de groeten van mij!

• 11 Oktober 2010 - 14:15

Zondagsrt:

Lieve Marjo en Dick.Wees maar voorzichtig Wij willen jullie graag terug zien We kunnen ons best voorstellen dat de harde schijf vol raakt van al die indrukken Geweldig toch dat allemaal te kunnen Wij genieten van het mooie zonnige herfstweer dan trekken wij er met de fiets op uit in plaats van met de motorhome
    Groeten en liefs uit Roden

• 11 Oktober 2010 - 15:46

Tamara:

Hoi hoi,
    Ik ben helemaal jaloers dat ik morgen weer voor mijn klasje moet staan. Ik hoop zo dat je walvissen en dolfijnen gaat zien, want dat is echt super gaaaaaffffff!!!!
    Wij gaan morgen gezellig de 10-minutengesprekken doen. Ook leuk!
    Ik hoop dat je foto's kan maken van de walvissen en dolfijnen.
    Groetjes.

• 11 Oktober 2010 - 17:10

Bert En Lia:

We volgen jullie natuurlijk nog steeds, ook via de atlas. Jullie zitten dus nog in het Noorden van het Zuider-eiland. Wat een belevenissen; het blift heel leuk om jullie verslagen te lezen. We zijn ook blij voor jullie dat het zo'n prachtige vakantie is. Hier is alles goed. Prachtig weer, maar het wordt iets kouder (13 graden). Tot binnenkort. Lieve groetjes van de buurtjes

• 11 Oktober 2010 - 17:11

Heleen:

He allebei ik ben weer terug in Nederland na een weekje genieten van mijn kleindochters. Op mijn hyves staan wat foto's van de meisjes.
    xxxx

• 01 November 2010 - 21:51

Norma:

oh jee wat een mooie fantastische dingen zien en maken jullie mee!!! Helemaal geweldig dat jullie zo veeeel zeehonden hebben gezien. zal het morgen beau meteen vertelen en die zal wel groen worden van jaloezie hahaha.

liefs nor