Op weg naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Op weg naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Op weg naar Bali

Door: marjoendick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

10 September 2010 | Indonesië, Batavia

Gisterenavond met Monique en Jur,twee Nederlanders ook in ons hotel,zitten kletsen.Zij hebben een busje voor 8 personen en gaan naar Lovina.Wij kunnen meerijden.Om 10 uur met een gids bij het hotel de mini plantage bekeken.We zagen: cacao,cocos,kruidnagel,vanille,kaneel,citroen -bomen,koffieplanten,vliegende salamanders en een kameleon.Daarna nog ff de Campung op geweest.Met de locale bevolking gekletst en een vreemde vrucht gegeten.Wel lekker maar een beetje melig.Afscheid genomen van onze chauffeur Thrie,die 15 dagen met ons door Java getrokken is.Echt een geweldige kerel voor iedereen die deze trip ook eens wil maken een aanrader.Twee uur later verlaten we Java op een oude ferry op weg naar Bali.Een half uur later zijn we er.We wisten niet dat het zo'n klein stukje was.Meteen is de natuur heel anders.Op het eerste stuk komen we al veel loslopende apen tegen.(Pap weer zo als die van jou)We hebben ze marie koekjes gevoerd.Lekker vis gegeten in een heel klein restaurantje langs de weg.Daarna nog 2 uur rijden naar het hotel van Monique en Jur.Heel groot hotel in Lovina aan de zee.Helaas ivm de vrije dagen na de Ramadan is het hotel vol.De volgende twee trouwens ook.En het is al donker.Pfffffff.Gelukkig wil de chauffeur nog ff met ons zoeken anders moesten we in het donker met de rugzakken op van hotel naar hotel.En dat was vast niet leuk.Bij het derde volle hotel komt er een hulpvaardig mannetje die wel even voorop rijdt naar een hotel met plaats voor 1 nacht.Pfffff gelukkig voor vannacht een herberg gevonden.

Groetjes Dick en Marjo(Vanuit ons volgende avontuur Bali)

• 11 September 2010 - 14:42

Lieselotte:

Het doet me denken aan het kerstverhaal....
    Ik hoop dat dit anders afloopt.

• 01 Oktober 2010 - 19:16

Monique En Jur:

Hey Marjo en Dick,
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen.
    Jullie hebben het lekker gehad op bali zo te zien.
    Wij zijn alweer tien dagen terug. Zojuist mijn foto's geupload op hyves. Helaas ben ik een kwart van mijn foto's kwijt. :-(
    Is niet goed gegaan met uploaden. Erg jammer.
    Heel veel plezier in nieuw zeeland en thailand.
    Groetjes van Monique en Jur