Onderweg naar de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Onderweg naar de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de Bromo vulkaan

Door: marjoendick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

08 September 2010 | Indonesië, Bromo

Vanacht heerlijk geslapen in ons romantische Bamboe huisje.Om half 10 vertrokken naar de vogel en bloemenmarkt.Heel veel verschillende beesten gezien dat was prachtig maar het was ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zielig.Heel veel dieren bij elkaar in veel te kleine hokken.Daarna naar een hotel in Malang waar de eigenaar een soort museum van heeft gemaakt.Prachtig.Geweldig om te zien.Maar goed dat we er alleen koffie hebben gedronken anders konden we nu meteen naar huis.Op de markt een Columbiaan,Carlos,tegen gekomen die we een lift hebben gegeven naar de Bromo.Wat een gezellige prater.Hij was econoom en had zichzelf maar liefst een jaar vrij gegeven om te reizen.Komen wij aan met 4 maanden Haha.Onderweg een kleine en een hele kleine tempel bekeken.Dat was niet zo spannend maar de 400 meter naar de laatste tempel toe waren geweldig.Allemaal locale bevolking die waren zich maar zo aan het wassen bij een heel schoon stroompje.Prachtig.Mooie foto's gemaakt van een oude vrouw met een takkenbos op haar hoofd en een man met wel 50 kilo takken die hij droog aan een stok op zijn schouders.Die schouders waren helemaal blauw.Hij liep ermee alsof hij veren droeg.Heel bijzonder.Carlos kon de takkenbos helemaal niet tillen Dick net.Daarna doorgereden naar de Bromo vulkaan met prachtige natuur onderweg.Ons hotel lag zo dicht naast de Bromo dat we hem meteen konden zien wauauauauauauw.Gauw slapen morgen om 4 uur vertrek met de jeep naar de vulkaan.(Wat een gedoe trouwens om dat te regelen.Weinig hulpvaardig in het hotel)En we konden dus ook niet internetten.

Veel liefs van ons

• 10 September 2010 - 11:19

Bert En Lia:

Prachtig die verhaaltjes. Zielig voor al die beesten. Ik moest direct denken aan mezelf toen ik vorig een paar weken die konijnen van jullie mocht verzorgen. Zaten toch ook wel in een wat te klein hokje. Die grote kon nauwelijks door het trapgat naar boven (haha). Dick kan wel een centje gaan bijverdienen als pakezel van al die takkenbossen.