De river Kwai dag 2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu De river Kwai dag 2 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

De river Kwai dag 2

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

10 November 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Vanochtend om 8 uur opgestaan en heerlijk genoten van de rust aan de rivier, Lekker ontbeten en door de gids opgehaald om 10 uur. We starten met een bezoekje aan het Mon dorp. o.a een schooltje bekeken. Weer olifanten gezien en rustig alles in ons opgenomen van het dorpje. Weer een halfuurtje terug met de longtailboot om weer bij de bewoonde wereld te komen en waar de chauffeur op ons stond te wachten. Na een een uurtje rijden aangekomen bij de Birma spoorlijn waar we geluched hebben en om half twee de trein gepakt langs de river Kwai. Konden we ervaren hoe moeilijk de krijgsgevangenen het hebben gehad om bepaalde stukken aan te leggen. Passages hoog op palen langs stijle rots wanden en in de diepte de river Kwai. Het enkel spoor liep verder langs voormalige jappenkampen en door beboste gebieden. De begroeiing stond zo dicht bij het spoor dat je je hand niet buiten het raam kon steken.Anders kon je wel eens geraakt worden.(Dat heeft Roel aan den lijve ondervonden) Na een uur uitgestapt en weer een stukje gereden naar de beroemde brug over de river kwai. We hebben de brug bewandeld Best wel een beetje spannend want eigenlijk lag er alleen een metalen plaat tussen de rails waar je over kon en om de zoveel meter een inham waar vandaan je kon genieten van het uizicht. Een half uurtje later kwam de trein waarin wij een uurtje gezeten hadden, eraan om de brug over te gaan. Al met al een hele indrukwekkende ervaring. Dit werd nog versterkt toen we daarna naar het Museum en de erebegraafplaats zijn geweest. Een heel goed verzorgd ereveld met ook veel Nederlandse slachtoffers. Ww werden hier allemaal een beetje stil van. Na dit bezoek kwamen we een half uurtje later, (17.30), aan in ons nieuwe hotel. Een oprijlaan van minstens een kilometer, een enorm zwembad en zeer luxe kamers. Daar houden we het best een nachtje vol. We genieten weer volop zoals jullie kunnen lezen. En zijn zelf al weer benieuwd naar de dag van morgen. (We hebben eigenlijk iets geboekt en kennen de inhoud van het programma niet op het bezoek aan de river Kwai na). Dit maakt alles wel heel leuk.
groetjes van ons.

• 10 November 2010 - 13:46

Arja:

Hai lieve Marjo en Dick,
    nog steeds volop aan het genieten lees ik. Heerlijk joh! Maar wat gaat die tijd snel!!
    Alhoewel? 48 dagen is nog best een hele tijd.
    Wat hebben jullie ontzettend veel kunnen zien! Super!

• 10 November 2010 - 14:29

Carolien:

Hoi Dick en Marjo!

We lezen iedere dag nog mee over jullie ervaringen,hoor! Zoals al zo vaak gezegd: wat zien jullie een hoop prachtige dingen en wij vinden ook dat jullie de tijd/dagen goed gebruiken en veel indrukken op doen. Genoeg harde schijfruimte dus!
    Krijgen jullie al wat "heimwee" of smaakt het juist naar meer en langer?
    Het lijkt dat jullie meer van Thailand genieten dan van Nieuw Zeeland?
    Hier gaat alles goed met de sporters, alhoewel Marjan knieblessures heeft. Henk is inmiddels verhuisd naar een leuke woning. Voorzichtig is de datum voor de Kerstborrel al eens genoemd.We hadden het er nog over deze zomer, he Marjo? Daar worden jullie dus wel weer verwacht!
    Maar geniet eerst volop verder van jullie prachtige reis en denk maar niet teveel aan ons in dit koude kikkerland!

• 10 November 2010 - 16:33

Tamara:

Hoi hoi,

Ja, het is best een beetje eng hè om over de brug te lopen boven het water!
    Waren jullie niet een beetje duizelig in het hotel op het water? Ik had steeds het gevoel dat ik heen en weer ging.
    En waarom is er geen foto van Marjo in het water? Maar alleen maar "lui" op de stoel?

• 10 November 2010 - 16:52

Bert En Lia:

Wat prachtig buurtjes. Fijn dat jullie zo'n fijne tijd hebben. En natuurlijk genieten wij op afstand een beetje mee! Ziet het er net zo uit als in de beroemde film of hebben voor de film nog wat speciaals gebouwd destijds. Nemen aan dat jullie de film kennen. Lieve groeten en mooie voortzetting.

• 10 November 2010 - 18:58

Yvonne:

Hoi Marjo en Dick!
    Wij zijn inmiddels weer veilig thuis in Holland. Hoe hebben jullie het nu? De verhaaltjes zijn erg leuk! Ik blijf jullie volgen!

We vonden het leuk jullie te ontmoeten!

Groetjes,

Yvonne

• 10 November 2010 - 18:59

Bibiane:

Hoi daar, heb mijzelf weer "bijgelezen". Blijf erbij, geweldig wat jullie allemaal zien, horen en voelen!! Dick geniet ook zichtbaar van het dobberen. Volgens mij genieten jullie trouwens beiden van alles, want er is geen foto waarop jullie staan, zonder een breed grijnzende glimlach. Dus dat zit wel goed!? De tijd gaat snel, maar gaaf dat jullie nog ruim een maand voor de boeg hebben, waarin er vast nog veel experience tegemoet getreden zal worden. Maar dat is jullie ondertussen wel toevertrouwd. Liefs en knuffel, Bibiane

• 10 November 2010 - 20:00

Pa En Ma:

marjo gefeliciteerd met de verjaardag van jou grote broer, drink er maar een borreltje op daar in dat paradijs.wij zullen het hier bibberent ook doen.als we de voorspellingen moeten geloven wordt het genieten komend weekend. jullie dochters wilden naar groningen gaan maar dat lijkt me niet verstandig in de storm en de regen maar we zullen maar afwachten wat het wordt. het gaat hier goed met iedereen . doe je best om alle indrukken te overleven . liefs.

• 10 November 2010 - 23:40

Steffi & Nadia:

We love jullie!!
    xxxxxxxx
    nog iets meer dan een maandjee