Mountain biking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Mountain biking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Mountain biking

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

03 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend maar weer eens een wekker gezet. We werden immers al om 9.00 uur opgehaald. (werd kwart voor tien).
Op naar onze MTB's. We kregen een volledige briefing wat ons stond te wachten. De kleding werd gecheckt en hier en daar aangepast. Volledige bescherming (hoofd, armen en benen). Na een rit de bergen in van een uurtje nog een proef moeten afleggen. Dit alles beloofd wat dachten we. En terecht. Via een prachtig natuur gebied (....Dio natuur park, steile afdelingen op onverharde wegen (her en der waren er wat gaten gevuld met beton maar daarnaast weer diepe spleten). We waren met een groepje van 5 plus een gids. Ik mocht na de eerste stop naar een andere groep die nog wat heftiger dingen ging doen maar ben lekker bij Marjo gebleven (lief he).
De eerste die echt onderuit ging was een meisje uit Singapore. Uiteindelijk zijn we allemaal wel ergens onderuitgegaan (zonder gevolgen gelukkig). Ik heb proberen te vliegen en lande over het stuur ergens voor de fiets. Bij de start hadden we de keuze uit een tiental routes en wij hadden voor de easy gekozen om dat daar de mooiste views waren. Door het geconcentreerd op de weg te letten moesten we dus regelmatig even stoppen voor het maken van foto's. Marjo en ik hadden een hoger tempo als de fietsers uit Singapore (maar wat wil je ook als je zoveel traint in de sportschool) en hadden dus tijd zat om te genieten van de omgeving als we weer eens ver vooruit waren. Marjo kwam onderweg ook nog een schorpioen tegen van 16 cm.Gelukkig was hij dood. (Weer een foto van een beestje). Na 4 uur (25 km) fietsen kwamen we bij een meer aan waar we heerlijk gelunched hebben (een eenvoudig thais gerecht) Om 5 uur voldaan, vermoeid en een beetje beurs terug bij het hotel.Heerlijk zo'n hele dag buiten in de mooie natuur.(Dit stond voor ons gelijk aan een trekking maar dan op de fiets. Lekker een biertje en een frisse douche. De was weggebracht en ergens wat gaan eten (dit keer weer eens een pizza hut). We hebben nog even getwijfelt of we ons nog moesten laten masseren maar we hadden geen zin om twee uur te liggen (bang om in slaap te vallen).
groetjes van ons.
ps.Ja, he Tim het is echt geweldig.Leuk om te zien dat je nog steeds meeleest.Dar genieten we erg van.
Pa en Ma we hebben gisteren Steffi een hele poos aan de telefoon gehad.Het is een beetje moeilijk om de meiden door de week te bellen met 6 uur tijdverschil.Maar Steffi was vrij.

• 03 November 2010 - 15:16

Maureen:

Hi Marjo en dick wat zijn jullie toch een sportief stelletje...Vond je het berichtje van mijn moeder leuk?

• 04 November 2010 - 08:18

Margriet:

Wat zijn jullie toch een kanjers!
    Wij volgen jullie op de voet en we zijn onder de indruk van alles wat jullie meemaken.
    Als ik jullie in deze kleding zie...zie ik jullie ook nog eens een reis op een motor maken! Ik kijk nergens meer van op!
    Fijne tijd nog...wij genieten mee!
    Liefs uit Angeren.

• 04 November 2010 - 12:16

Marc En Anita:

Alvast van harte gefeliciteerd met Steffi.
    Zo te zien hebben jullie mooi weer, hier is het echt herfst, regen, waaien. Nog 44 dagen genieten. Groetjes de buurtjes

• 04 November 2010 - 17:59

Bert En Lia:

Leuk gezicht die stoere kledij! Sportief. Waar zitten jullie nu precies. Toch ergens in het noordwesten? Fijn vervolg.
    Lieve groeten van ons.