Dagje Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Dagje Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Dagje Chiang Rai

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

28 Oktober 2010 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen drie kwartier zitten wachten maar uiteindelijk toch opgehaald om kwart voor 8 voor ons dagtripje Chiang Rai.(600 km Pffffff)We wilden eens zien hoe het er verderop in het Noorden uitziet.Dat lukt wel als je zoveel km rijdt.Eerste stop koffie.Tweede stop "De witte tempel".Heel apart.Hij is nog niet af en zeer modern kun je wel zeggen.De buitenkant is als de meeste tempels maar nu wit met spiegeltjes voor de glans(Hij is tenslotte niet van goud.Dan moet je toch wat.Het wc gebouw is overigens wel van goud.Maar daar konden we ff niet plassen.Binnenin de tempel mocht niet gefotograveerd worden.Jammer voor jullie wat het was een zeer aparte moderne manier van schilderen.Bin Laden en Busch zaten in de ogen van een vis.Spiderman,Batman en Robin waren er ook.De Twin Towers waren er nog net maar een stuk was er al afgebrand en naast de ander vloog het vliegtuig nog.Hoezo kunst.Wat er allemaal te zien was is teveel om op te noemen.Overigens stond er wel gewoon een Boeda in en een wassenbeeld monnik.Derde stop bij "De Golden Triangle"Het punt waar Birma(Myanmar)Laos en Thailand bij elkaar komen.Gescheiden door de MeKongrivier die uit China komt en een andere rivier die Thailand en Birma scheidt.Vierde stop lunch.Heerlijk gegeten.Vijfde stop vlakbij de grensovergang van Thailand naar Birma ,Masei.Daar hebben we wat oostbloktaferelen kunnen aanschouwen.Zesde stop bij de Karen en de Longneks.(Twee volken,die voornamelijk in Birma leefden en een groep daarvan leeft nu in Thailand Ongeveer 500.)We mochten hun dorp bekijken,de handwerkspullen konden we kopen en vooral veel foto's maken.Zevende stop was koffie en daarna een flinke rit terug naar Chiang Mai.Om 9 uur terug in het hotel.Ff de was opgehaald die we gisteren gebracht hadden.En als het lukt een een paar foto's van vandaag op de site te zetten moeten jullie niet schrikken want ik ben naar de kapper geweest.(Ik deed het wel bijna in mijn broek maar Dick vindt het leuk geworden.Hij kijkt er het meest tegenaan.Ik vind het zelf ook wel oke.
Groetjes van ons .
Ps.Bert we hebben goed gezocht maar geen aap gezien.En als ik de beschrijving zo leest lijkt hij ook helemaal niet op Dick.

  • 28 Oktober 2010 - 15:33

    Maureen:

    Hoi lieverd, jeetje je hebt me gebeld...zoooo jammer dat ik hem nog op stil had staan...snik. Kan ik jou bellen en op welk nr? Is er tijdverschil? zoenen van je vr.

  • 28 Oktober 2010 - 16:13

    Marc En Anita:

    Ik ben weer helemaal bij gelezen. Jeetje wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Lijkt me super om zo'n reis te maken. Esmee denkt alleen dat die ringen om je hals niet echt fijn zitten.Roxanne vindt er eentje wel mooi. Goede reis verder. Groetjes de buurtjes

  • 28 Oktober 2010 - 16:20

    Zondagstr:

    Dag lieverds Tjonge wat zien jullie wat moois Raakt jullie harde schijf niet oververhit. Zijn jullie ook bij de vulkaan Merapi geweest die nu uit gebarstenis?Wanner we weer in Apeldoorn komen moeten we Bert spreken. We zijn verontwaardigd, onze zoon vergelijken met een aap!
    Liefs uitRoden

  • 28 Oktober 2010 - 17:31

    Bert En Lia:

    Wat een leuke foto's. Jonge knaapjes die monniken. We kunnen die verandering van je haar niet zo goed zien Marjo; volgens ons zien jullie er nog net zo uit als een paar maand geleden. Die longneks zijn echt geen gezicht; jammer van die mooie meisjes. Ik wil overigens geen ruzie met de aardige familie uit het Noorden des lands!! Trek mijn woorden in over Dick!
    Lieve groeten van de buurtjes links, voor de kijkers rechts.

  • 28 Oktober 2010 - 21:41

    Bibiane:

    Hoi daar, Hoezo ben je geknipt..., Marjo!? Op de foto's goed gekeken, maar kan niet iets verontrustends ontdekken!! Valt dus wel mee, denk ik zo, maar wie ben ik!? Geweldig wat jullie allemaal weer zien, horen en "voelen". Ons spaarsaldo is al aardig op "gang", maar Dick...., je zal toch ëcht een overtuigend gesprekje met mijn echtgenoot (jouw broer'tje) moeten hebben om die "mind" zo ver te krijgen. Anders wordt het in de tokomst toch écht een goede vriendin die dit "mee" gaat beleven!!!!? Genieten daar, kus en knuffel Bibiane

  • 29 Oktober 2010 - 11:02

    Heleen:

    Hoi wat is het allemaal toch prachtig, ik zit bij pa en ma jullie verslag te lezen. Dikke kus van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Marjo en Dick

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 131824

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Vietnam

30 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Corfu

30 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Corfu

25 Augustus 2010 - 20 December 2010

vier maanden rondreis

Landen bezocht: