Bali op de Fiets - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Bali op de Fiets - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Bali op de Fiets

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

24 September 2010 | Indonesië, Kuta

Gisteravond regende het en hebben we lekker film gekeken in bed. Lekker lui.
Vanochtend om 8 uur opgepikt voor een fietstochtje van 40 km. We zijn met zijn vijven ( wij + 3 Limburgers uit Maastricht :Fons, Wouter en Pricilla (geheugenkruid werkte dus)) In een busje richting de Batur gereden. Onderweg nog gestopt bij een plantage waar we allerlei drankjes voorgeschoteld kregen (koffiesoorten, theesoorten en chocolademelk) heerlijk.
We hebben nog een Luak gezien en toen moesten we natuurlijk de Luak koffie proberen Fons en Wouter bestelden en wij hebben even meegeproeft. De smaak was niet zo anders alleen een beetje sterk zonder bitter te zijn Doorgereden naar de Batur (hadden we al eerder gezien) en om een uur of 11 op de fiets voor een fantastiche tocht. De mountainbikes waren niet de nieuwste maar dat mocht de pret niet drukken want het meeste ging bergafwaards en de remmen werkten in ieder geval. Leuke stops gemaakt, door smalle paadjes langs de rijstvelden en leuke dorpjes. Veel platteland en plattelandsleven gezien. Ondertussen raakte ik wel een trapper kwijt en de gids had de derailleur in de spaken terwijl hij de fiets van Fons al had overgenomen door een slag in het achterwiel. Dus Andre je had een beetje gelijk dat het niet goed onderhouden MTB zijn. Soms ging het knetter hard en af en toe moesten we een aardige heuvel op of waren de paden en wegen slecht met diepe gaten of kuilen met plassen. We zagen aardig zwart allemaal bij aankomst in Ubud. Daar lekker gelunched en even bijgekomen van deze enerverende tocht. Op de terugweg naar ons hotel nog even gestopt bij een schilderijen winkel ( ze werden er weer drie kwijt voor een prikkie) en om ongeveer 6 uur terug in het hotel. Waar we moesten afwachten waar onze spullen stonden maar die hadden ze keurig verhuist naar kamer 69. De was gehaald en de foto's van de onderwatercamera, even gezwommem en gedouched en nu even internetten en onze activiteiten voor vandaag zitten er weer op.
Nog wat eten en voorbereiden op de rustdag van morgen.

• 24 September 2010 - 13:00

Jelle:

Leuk man. UBud.

Hoop dat jullie het mooi hebben. In 1996 ben ik daar geweest. Een van de mooiste vakanties die ik heb gehad.
    Prachtig weer, lekker eten, heerlijk fruitdrankjes, leuke mensen.
    Snel donker.

Een aantal maskers en andere hout-aankopen houden niet zo van de hollandsche droogte en willen wel eens scheuren.

Maar, waarom moesten jullie die fietsen nu mollen?

Je plantjes op kantoor doen het heel goed. Ze zien er ineens wel heel anders uit. andere kleur, andere pot...

En verder.. .iedereen mist je hier op het edison ;-)

Heb het goed Dick!

groeten van Jelle