Reisdag Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Reisdag Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Reisdag Pangandaran

Door: marjoendick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

01 September 2010 | Indonesië, Pangandaran

Hier zijn we dan weer.om 9 uur vanmorgen vertrokken na een voortreffelijk ontbijt:Geroosterd bruin brood met kaas,nescafe koffie,vers geperst mandarijnensap,gebakken of gekookt eitje en alles geserveerd door twee prive obers.Wat wil je ook als ze in zo'n groot hotel 4 gasten hebben.HaHa(Dat komt door de ramadan)Met onze gids koezwan eerst naar de markt:groente,fruit,kruiden kip en vis in overvloed en alles lekker open en bloot.Dan naar de "suikerfabriek" waar locale mensen met de hand van kokosnoten bruine suiker maken.En zwart dat ze daarvan werden.Via de wajangpopmaker naar de greencanyon.Met een bootje de rivier over.Een prachtige blauwe ijsvogel en een kleine leguaan gezien.Verder prachtige natuur en watervallen.Gelunched met 4 man voor 7 euro.Daarna gezwommen in de indische oceaan.Wat een hoge golven en onderstroom van het water.Heerlijk maar je snapt nu hoeveel kracht het water heeft.Via een bamboeloopbrug een wandeling door de natuur gemaakt.Daarna via binnenweggetjes terug naar het hotel.Onderweg de gevolgen van de tsunamie van 2006,die nog duidelijk zichtbaar zijn,bekeken.Nog ff een prachtige strandwandeling gemaakt bij zonsondergang en nu onderweg naar het internetcafe 5 herten gespot zomaar aan het strand.Je ziet wel we maken genoeg mee op een dag.We gaan zo nog ff zwemmen in ons zwembad en dan op tijd naar bed.Hard werken zo hoor Haha veeeeeeeeeeeeeeeel liefs van ons x

  • 01 September 2010 - 12:41

    Steffi:

    lieve papa en mama..
    ik laat ook weer even een reactie achter.. ik mis julli echt heeeeeel erg!! omdat ik heel veel van jullie hou.. en omdat ik me net een echte huisvrouw voel die ook nog eens heel veel moet werken haha.. koken, schoonmaken, voor nino zorgen, op mn zusje letten.. maar gelukkig helpt na me erg goed.. (ze maakt zelfs uit zichzelf schoon!!) we redden ons wel prima samen.. maar het voelt toch wel een beetje vreemd in huis.. Iedereen zorgt goed voor ons.. en ook de ouders van firat controleren steeds hoe het met ons gaat Erg lief! en ook oma belt zorgzaam steeds eventjes op :D! ik heb gister geprobeert turks te koken mjaa dat moet ik blijkbaar nog wat beter leren haha.. Firat heeft nog niets van zijn sollicitaties gehoord erg jammer maar het waren wel goede gesprekken.. ik ben nog steeds hard aan het werken meestal 4 dagen.. en na had vandaag haar eerste stage dag duss de vakantie is zo goed als over.. jantien in bijna elke dag bij ons op visite dus dat is ook wel heel gezellig! gister hebben we het hele huis weer gepoetst en morgen ga ik weer aan de slag met de was.. Wat heb ik toch veel respect voor jullie haha... Ik denk aan jullie.. en ben blij dat jullie het zo fijn hebben!! Trouwens wie lachte mij zoo hard uit over ZOOOVEEEEELL foto's maken.. hahahahaha Heb ik toch niet van een vreemde he :P IK HOU VAN JULLLIEEEE.. liefs van ons allemaal!! xxxxxx

  • 01 September 2010 - 12:52

    Joan:

    Woooww.... klinkt ge-wel-dig!

  • 01 September 2010 - 14:52

    Teunie En Harold:

    We volgen jullie op de voet. Wat een belevenissen!! Gaaaf hoor. Straks willen jullie niet meer terug......liefs Teunie en Harold

  • 01 September 2010 - 19:08

    Maureen:

    Hoi lieverds,
    Wat gaaf weer al jullie verhalen. wow! Ik heb maandag en dinsdag al weer gewerkt maar het valt me best zwaar. Daarom vandaag lekker rustig aan gedaan.De wereld draait gewoon weer door! job vraagt of je kan skypen hij heeft een skype adres. Groetjes van Ruud , Jill, Job en mij. kussie

  • 01 September 2010 - 19:56

    AGo:

    Ja, het is gelukt, we zijn jaloers! Wel heel bijzonder dat jullie zo veel tijd nemen om iedereen op de hoogte te houden.
    Dick ik mis je heel erg, maar wat heerlijk dat je nog lang niet aan werk hoeft te denken.

  • 01 September 2010 - 19:59

    Pa En Ma:

    wat een mooi verhaal weer we reizen bijna met jullie mee liefs vanuit apeldoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

Marjo en Dick

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 131753

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Vietnam

30 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Corfu

30 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Corfu

25 Augustus 2010 - 20 December 2010

vier maanden rondreis

Landen bezocht: