Reisdag naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Reisdag naar Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Malang

Door: marjoendick

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

07 September 2010 | Indonesië, Malang

Hoi allemaal daar zijn we weer nu vanuit Malang.We hebben vandaag 7 uur in de auto gezeten om 250 km af te leggen.Dan kunnen jullie nagaan hoe dat hier gaat.Onderweg hebben we nog een hele mooie waterval bekeken maar we waren weer bijna de enigen daar.De reis ging vandaag door de bergen met hele steile beklimmingen en afdalingen.In de bergen regende het alweer.(Dus wij kennen dat ook wel alleen word je er niet snotterig van want beneden is het weer dertig graden.HahaMaar wat zullen wij het straks koud heben als we weer in Nederland zijn.Gelukkig duurt dat nog ff.
Onderweg prachtige landbouw plateau's tegen de berg aan.Nu niet alleen rijst maar ook allerlei andere gewassen oa veel kool.De mensen doen hier dus gewoon alles nog met de hand.En als ze het gaan vervoeren; lopen, fietsen maar vooral motorrijden.Je wilt niet weten wat voor stellage's ze allemaal op die scooters bouwen.Vandaag gezien op de scooter:nieuwe fiets,kast,glas,manden met kippen of stapels bananen of kool of gras of rijst.Soms zien we de bestuurder bijna niet meer.We lachen ons dood over wat hier allemaal kan en je
snapt niet dat het zo vaak goed gaat.Toen we vandaag een bocht om kwamen kwam ons een eendenhoeder met wel honderd eenden tegemoet zomaar op de weg.En het enige wat hij deed was een beetje met een lapje aan en stok zwaaien.Haha.Vanavond gaan we lekker slapen in een romatische bamboe hut Gezellig.We zijn net luxe uit eten geweest vergelijkbaar met een bistro.Normaal gesproken eet je hier voor 2,50 pp incl drinken Vanavond gek gedaan geen rijst maar steak met lekkere groente en frietjes.Gezellige Engelstalige muziek erbij en dat voor een bedrag van 7,50 p.p..Het leven is hier echt zo goedkoop.Dick heeft leren Donatello slippers voor 10 euro gekocht.Ik gaf net een meisje een fooitje van 5 cent.Het leek of ze net de honderd duizend had gewonnen zo blij.Je kan het bijna allemaal niet geloven.
Groetjes Marjo en Dick tot morgen als we een internetcafe kunnen vinden.

• 07 September 2010 - 14:25

Kavya:

Fijn dat jullie zo genieten! Andere culturen...wat kunnen wij Nederlanders daar (soms) veel van leren...

• 07 September 2010 - 14:35

Maureen:

hi net een oudergesprek achter de rug nu even wat gezelligs lezen. kussie

• 07 September 2010 - 18:38

Pa En Ma:

lieve marjo en dick wij weten niet hoe gauw we elke dag weer naar jullie reisverslagen moeten kijken, leuk hoor. we hebben om nadia te ontlasten nino al twee nachten hier laten slapen dat gaat heel goed.het is ook zo,n lief beest. jullie dochters zijn echt druk met alles. voor nadia is alles natuurlijk ook weer wennen. pas goed op jezelf liefs van ons.

• 07 September 2010 - 19:40

Bibiane:

Je ziet het wel eens op tv, maar zoals jullie het nu beschrijven...., geweldig,al die bouwwerken op de brommer, fiets etc. Goud waard!! Ik kan mij voorstellen dat het echt een andere wereld is en dan heb ik het niet alleen over de te temperatuur of de regen. Maar dat maakt het natuurlijk ook zo speciaal. Het is echt een tegenpool van ons zeer aangeharkte, met regeltjes beplakte landje!! Geniet er nog maar even van...., 102 dagen!! Kijk al uit naar jullie volgende verslag. Dikke kus en knuffel, Bibiane

• 08 September 2010 - 10:22

Jan Brunekreef:

Het binnenseizoen begint a.s. vrijdag. We zullen nadien wel een drankje en een hapje nemen op jullie mooie en zeker welverdiende vakantiereis.
    Geniet ervan, voor je het weet is het weer voorbij en kan Dick weer meetennissen (als hij het tenminste niet verleerd is).
    Liefs Jan.

• 08 September 2010 - 17:27

Reina En George:

Heb net heerlijk op mijn gemak jullie hele reisverslag gelezen, ik was nog niet eerder op de site geweest maar wat hebben jullie al veel gezien! Echt leuk om te lezen hoor, zijn we tenminste nog een beetje op de hoogte van wat jullie beleven. Patrick wilde ook nog reageren, ik zag net dat jullie het over zijn kaart hadden maar hij schrijft het zelf wel. Geniet ervan en als ik dat zo lees met al dat goedkope eten: hoe moet dat dan met die 5 kilo? Tot later, geniet van jullie fantastische trip! Groeten, Reina

• 08 September 2010 - 17:42

Patrick:

Hallo buurvrouw marjo en buurman dick, het maakt niet uit van die kaart een foto is ook leuk. Fijn dat jullie er aan gedacht hebben. groetjes, Patrick.

• 08 September 2010 - 19:46

AGo:

7 uur over 250 km... dat komt me bekent voor... Wel fijn dat er zoveel te zien is onderweg. Hebben jullie al het vervoeren van varkens in manden op de scooter gezien?
    Jullie zijn daar lekker gewent aan 30C+, hier was het vanmorgen gewoon koud en nat. Wij leven hier naar het weekend toe omdat het zaterdag misschien 20C wordt, dussss.