Heftig dagje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Heftig dagje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Heftig dagje

Door: Marjo

14 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen om 8 uur vertrokken om de Chu Chi tunnels te bekijken.Onderweg vertelde de gids eerst vanalles : dat HCMC zo heet door de Vietnamese leider die de Vietnamezen vereren,eerst heette het Saigon,er rijden 6 miljoen scooters in HCMC ,je kan makkelijk aan een rijbewijs komen en hij kost maar 500 dollar,de scooter betekend ook status,de Vietnamezen hier verdienen als je een goede baan hebt 300 tot 600 dollar per maand. Onderweg wordt vast een filmpje over de oorlog getoond. Als we aankomen bij de tunnels vertelt de gids over het leven van de Vietcong in de tunnels. Het tunnelstelsel heeft drie niveaus en strekt zich uit over 250 km. Ze leefden overdag onder de grond en s nachts erboven. Ze probeerden de Amerikaanse soldaten om de tuin te leiden door hun smalle ingang met bladeren te bedekken. Ook probeerden ze de soldaten te doden in valkuilen.Het was allemaal erg indrukwekkend.We mochten ook zelf te tunnels in.Daarna zijn we naar het war memorial museum gegaan. Al die foto s en verhalen daar wordt je stil van. We waren wel blij dat we dit gedaan hebben want de oorlog heeft een grote stempel op dit land gedrukt dus dat hoort er dan wel bij als je hier rondtrekt. Daarna zijn we weer wat rond gaan wandelen in HCMC en we zijn bezig een tripje over de Mekong te regelen voor we naar Con Dao gaan Dat gaat vast lukken.

• 14 Augustus 2014 - 21:35

Bibiane:

blijf jullie volgen... wauw! genieten....