Eerste dag Mekong - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Eerste dag Mekong - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Eerste dag Mekong

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

16 Augustus 2014 | Vietnam, Can Tho

Vanmorgen om half acht opgehaald voor de Mekong trip van 3 dagen. We hebben alleen de kleine rugzak mee. De grote staat in het hotel want daar komen we over 3 dagen nog een nacht slapen, We zijn met 21 mensen een mooi overzichtelijk aantal. De gids verteld onderweg wat we gaan doen en wat we gaan zien. Alleen een beetje jammer dat zijn uitspraak niet zo goed is dus de meeste mensen weten nog niks. We starten op een eilandje in de Mekong waar ze bijen houden. We varen daar met een boot voor ongeveer 26 mensen heen over de Mekong. Dat was al heel mooi om te zien. Daarna werden we weer op een eilandje afgezet waar veel coconsnoten groeien. We werden in smalle boten voor 4 personen door het prachtige landschap geroeid. We voeren weer verder in boot 6 maar nu werden we verdeeld over twee kleinere boten. We werden meegenomen naar waar de kokosnootsnoepjes gemaakt worden. Ook weer heel leuk om te zien. Daarna gingen we lunchen. De lunch was inbegrepen maar ook heel simpel. Je kon wel van alles bij bestellen oa een hele vis die in een soort standaard op je tafel gezet werd. Dick en Geert zijn nog even gaan fietsen daar. Er lag ook een waterbuffel heerlijk te koelen in het water. Het was weer een prachtige plek om te zijn Daarna gingen we naar de fruitkwekers. We mochten fruit proeven: pommelo, lychees,ramboetan,ananas en draken fruit. Daarbij maakte de lokale bevolking muziek met zang erbij.Daarna maakten we een flinke vaartocht om weer bij de bus te komen. Het was flink doorpezen om het hele programma af te werken maar zeer de moeite waard. We rijden nog 3 uur naar Can Tho , dat is een flinke grote plaats,voor het hotel. Een heel basic hotel maar ach je slaapt er toch maar een paar uurtjes. We eten even wat in een restaurantje in de buurt en dan gaan we slapen morgen op tijd weer weg voor de floating market. Dit tripje kost 45 dollar pp voor drie dagen inclusief alle boottochtjes,busvervoer, 1 nacht hotel,1 nacht floating hotel en een lunch. Hoe kan het voor dat geld.