Naar My Son - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu Naar My Son - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjo en Dick Bandringa - WaarBenJij.nu

Naar My Son

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo en Dick

11 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Vandaag om 8 uur gehaald voor My Son,mooie berg: de oude Hindoetempels. We rijden eerst een uur rond om iedereen op te halen. Onze gids heeft twee bussen en 40 mensen onder zijn hoede. De organisatie verloopt alles behalve goed.Om half 11 zijn we er. Er is weinig over van de tempels nadat de Amerikanen in de oorlog de boel platgebombardeerd hebben. Na wat geklets van de gids mogen we zelf rond lopen en foto's maken. Daarna rijden we naar de bootjes waarmee we terug varen naar Hoi An. Ook dit is weer fantastisch. Onderweg stoppen we nog bij de houtbewerkers en daarna worden we afgezet in het oude centrum. We wandelen heerlijk rond,bekijken de tempel,Chinese brug,de Japanse brug,een oud huis en het Chinese ontmoetingscentrum.We genieten bovenop het terras van een restaurantje van het uitzicht,de zonsondergang,happy hour en heerlijk eten.En dat alles voor 32 euro met z'n vieren. Geert laat twee pakken aanmeten die morgen klaar zijn en dan pakken we voor 60.000 dong een taxi terug. Dat is 2,50 ongeveer.